کد خبر 152534
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

 موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و خبرگزاری بین المللی ایران پرس تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

 موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و خبرگزاری بین المللی ایران پرس تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

تفاهم‌نامه همکاری بین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و خبرگزاری بین المللی ایران پرس، با موضوع همکاری‌های فرهنگی و رسانه ای در راستای گسترش و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به امضای دکتر علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دکترعباس محمد نژاد رئیس خبرگزاری بین المللی ایران پرس رسید.

به گزارش خبرنگار حیات ، در این مراسم که با حضور دکتر علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه، دکتر محمد نژاد رئیس خبرگزاری بین المللی ایران پرس و مدیران رسانه ای این دو نهاد برگزار شد، بر همکاری‌های مشترک در جهت ترویج و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در عرصه‌های داخلی و بین المللی تاکید شد.
دکتر جعفری ضمن اشاره به ظرفیت‌های عظیم موزه در حوزه‌های فرهنگی و رسانه ای گفت: امیدواریم انعقاد این تفاهم‌نامه گامی مهم در جهت تولید و ترویج مبانی فرهنگی و هنری حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باشد.
مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه با اشاره به جذابیت‌های بالایی که حوزه دفاع مقدس برای مخاطبان بین المللی دارد، گفت: یکی از موضوعات  مهم  در حوزه گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی  بحث دفاع مقدس است، لذا انتقال اخبار، اطلاعات و فعالیت‌های مرتبط با این حوزه می‌تواند بسیار تاثیرگزار باشد.
جعفری همچنین گفت: ایران پرس در قالب خبر نرم می‌تواند مظلومیت‌های انقلاب اسلامی و مقاومت همچون جانبازان شیمیایی و آزادگان دفاع مقدس را با تولید برنامه‌هایی به منظورآگاه کردن مردم کشورهای دیگر از ظلم‌ها و جنایت‌هایی که بر علیه این مردم سرافراز و انقلاب اسلامی ایران رخ داده به خوبی به تصویر بکشد.
مدیرعامل موزه دفاع مقدس تاکید کرد: امیدواریم با ایجاد کارگروه‌های راهبردی مشترک، و در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های رسانه ای و فرهنگی طرفین شاهد اتفاقات بدیع و تازه ای در این حوزه باشیم.
رئیس خبرگزاری ایران پرس با اشاره به وظیفه اصلی این خبرگزاری در روایت نو و صحیح از ظرفیت‌های نظام  جمهوری اسلامی گفت: ایران پرس حرف‌های تازه ای در حوزه رسانه برای جهان دارد و ظرفیت بالایی در بحث تولید برنامه‌های زنده و تولیدی در بازدیدهای مهمانان خارجی از موزه  دارد.
محمدنژاد در ادامه ضمن اشاره به فعال بودن ایران پرس در تولید موشن گرافی در حوزه نظامی اظهار داشت: تولیدات ایران پرس در این زمینه بازخورد بسیار زیادی خصوصاً در جذب مخاطبان اروپایی داشته است.
وی با بیان اینکه خبرگزاری ایران پرس در قالب گزارش به تمامی مناسبت‌های ملی و بین‌المللی مانند روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی می‌پردازد، افزود، با استفاده از ظرفیت‌های موزه دفاع مقدس می‌توان با برنامه‌های تازه با زوایای جدید به این موضوعات پرداخت و جنگ را به نسل جدید معرفی کرد.
در انتهای این جلسه، تفاهم نامه همکاری در حوزه های فرهنگی و رسانه ای به امضای طرفین رسید.

برچسب‌ها