کد خبر 212321
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

حجت الاسلام عزت زمانی در گفتگو با «حیات»:

هیئت مهم‌ترین کانون جهاد تبیین است/جهاد تبیین یعنی ایستادن در مقابل هجمه‌های دشمن

هیئت مهم‌ترین کانون جهاد تبیین است/جهاد تبیین یعنی ایستادن در مقابل هجمه‌های دشمن

معاون فرهنگی و امور تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت:هیئت مهم‌ترین، کلیدی‌ترین و به فرمان حضرت آقا کانون جهاد تبیین است. لذا هر کسی در هیئت است و در مقام مداح، سخنران، هنرمند هیئت و حتی شنونده قرار دارد باید در این عرصه تلاش کند تا نقش جهاد تبیین را به خوبی ایفا کند.

حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی و امور تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات  با اشاره به مسئله جهاد تبیین اظهار کرد: مسئله جهاد تبیین جنگ امروز ما است. قبلا دشمن از طریق حمله نظامی، اقتصادی و سیاسی به کشور می‌خواست مردم را ناامید کند که بعد از پیروزی‌های مستمر مردم در مقابل هجمه‌های دشمن، انقلاب اسلامی به نقطه ای رسید که دشمن از زدن ریشه ها ناامید شد.

وی افزود: امروز دشمن جنگ را در ذهن‌ها، اراده‌ها و باورها شروع کرده است، اینکه به ما تفهیم کند که ما کوچک، ناتوان و عقب مانده هستیم و همه دنیایی که همسو با خودشان هستند را سفید نشان بدهد، آن کشورها و ظرفیت‌هایی که در مقابل آن ها می ایستند را سیاه و تاریک نشان می‌دهد و با قدرت رسانه مبارزه ذهنی و درگیری ذهنی ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه جهادتبیین نقطه درگیری است و همه مردم باید در آن نقش آفرینی کنند، گفت: جهاد تبیین ایستادن در مقابل هجمه‌های دشمن است. در جهاد تبیین آحاد مردم نقش آفرینند، به یک معنا همه ایرانی‌ها موظف هستند برای دفاع از دارایی‌ها و سرمایه‌هایشان تلاش کنند. برای رفع مشکلات، کمبودها و عقب ماندگی‌ها باید ابتدا ذهن‌ها را آرام و آماده کنند و با تلاش، امید را به مردم منتقل کنند، زیرا اگر امید نباشد هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

معاون فرهنگی و امور تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به محبت مردم به سیدالشهدا بیان داشت: افراد با ظرفیت عظیمی مانند هیئت و حضورشان می‌توانند آن را به خدمت اسلام و به خدمت دفاع از دارایی‌ها و ظرفیت‌های اسلام به میدان بیاورند.

وی با اشاره به هدف دشمن به درگیری با ایران اسلامی بیان داشت: دشمن به این دلیل که ما پرچم اسلام ناب و ولایت را در عالم بلند کرده‌ایم با ما دشمنی می‌کند، آن چیزی که انقلاب اسلامی را در چشم آن‌ها قرار داده و آن‌ها همه توانشان را امروز به میدان آورده‌اند به خاطر مکتب سیدالشهدا و مکتب مقابله با ظلم و تاریکی است.

حجت الاسلام عزت زمانی در پایان گفت: هیئت مهم‌ترین و کلیدی‌ترین و به فرمان حضرت آقا کانون جهاد تبیین است. لذا هر کسی در هیئت است و در مقام مداح، سخنران، هنرمند هیئت و حتی شنونده قرار دارد باید در این عرصه تلاش کند تا نقش جهاد تبیین را به خوبی ایفا کند. گاهی فکر می‌کنیم شنونده هیئت باید یکجا بنشیند و گوش کند در صورتی که هر هیئتی می‌تواند یک مرکز و نقطه موثر در جهاد تبیین باشد. اگر این ظرفیت فعال شود ما می‌توانیم نسبت به آحاد عناصر موثر در هیئت نقش جهاد تبیین را تعریف کنیم و آن ها در این صحنه مبارزه نقش آفرینی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha