کد خبر 202614
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

مدیرکل بانوان سازمان تبلیغات:

سطح توقع بانوی مسلمان امروز باید اصلاح جهانی باشد

سطح توقع بانوی مسلمان امروز باید اصلاح جهانی باشد

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سطح توقع بانوی مسلمان امروز باید اصلاح جهانی باشد، این فهمی است که حوزه‌های علمیه می‌توانند به ثمر برسانند، زنان انسان‌ساز هستند و قرآن کریم هم انسان‌ساز که این تعبیر امام است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، نشست هم‌اندیشی بانوان فرهیخته حوزوی اهل سنت با عنوان «زن، تکلیف اجتماعی، تمدن نوین اسلامی» امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت با حضور انسیه خزعلی، معاون‌ امور بانوان رئیس جمهور در دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت برگزار شد.

در این نشست، عاطفه سعیدی‌نژاد، مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به جایگاه بانوان در طول تاریخ تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که در آستانه میلاد کریمه اهل بیت (ع) هستیم، برای همراهی برادرشان سفر مشقت‌باری را متحمل شدند و در این مسیر به شهادت رسیدند که این اقدام از نگاه مکتبی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: ما امروز در مسیر شکل دادن تمدن اسلامی شاید بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیش از اینکه به فکر نرم‌افزار باشیم، جویای سخت‌افزار بودیم. بر همین اساس در چله دوم انقلاب باید به نرم‌افزار توجه کنیم و در این زمینه بانوان نقش مهمی دارند. 

جنس کنشگری بانوان با آقایان تفاوت دارد

سعیدی‌نژاد با اشاره به اینکه جنس کنشگری بانوان متفاوت از آقایان است، گفت: بانوان صدر اسلام مثل حضرات خدیجه و زهرا سلام الله علیهما الگوی ما هستند و آن‌ها اثرگذاری عمیق ‌و مستمری در تاریخ رقم می‌زنند. الگوی این روزهای ما باید الگوی نه غربی و نه شرقی باشد. ما دنبال بانویی هستیم که در خانواده سنتی به پخت و پز توجه دارد و از طرفی یک مسؤولیت اجتماعی دارد و در هر زمینه‌ای فعالیت دارد، ضمن این‌که موفق است. 

وی با بیان اینکه بانویی که با افتخار فرزند یا همسرش را با نهایت عاطفه به جبهه می‌فرستد، جایگاه رفیعی دارد، ادامه داد: این افراد ظرفیت معنوی خود را مهم‌تر از ظرفیت مادی می‌دانند و در طول تاریخ اثرگذار بوده و هستند. امروز، جامعه ما مسیر پیشرفت را طی می‌کند و دشمن این موضوع را متوجه شده است که برای جلوگیری از حرکت ما در مسیر پیشرفت، تلاش می‌کند ما دارایی خود را نادیده بگیریم و به دستاوردهای انقلاب بی‌توجه باشیم.

بانوان در خط مقدم جهاد تبیین

سعیدی‌نژاد با اشاره به اینکه ما دچار جنگ روایت‌ها هستیم و باید جهاد تبیینی داشته باشیم که بانوان در این زمینه در خط مقدم هستند، تصریح کرد: اینجا شیعه و سنی ندارد. همه باید فرصت و ظرفیت‌ها را شناخته و آن را تبیین و تبلیغ کنند. گاهی دشمن اعتراف می‌کند که چون ایران در مسیر پیشرفت است، باید با اقداماتی جلوی این مسیر را بگیریم. بانوان باید افراد پیرامون خود را شناخته و در جهاد تبیین فعالیت کنند و اجازه ندهند دشمن به مقاصد خود برسد که البته حوزه‌های علمیه شیعه و سنی راهبران این صحنه هستند.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی می‌خواهیم تمدن نوین اسلامی را محقق کنیم، باید گره‌ها را باز کنیم و فرصت‌ها را برای روشنگری و تبیین ظرفیت‌ها غنیمت بدانیم. برای تحقق جامعه توحیدی و متعادل که مردم در آن احساس رشد ‌هویت داشته باشند، باید بانوان وارد عمل شوند. بانوان ما در سال‌های ابتدای انقلاب اسلامی پیام امام خمینی (ره) را دریافت و آن را باور کردند.

شباهت زنان و قرآن در انسان‌سازی

وی خاطرنشان کرد: سطح توقع بانوی مسلمان امروز باید اصلاح جهانی باشد. این فهمی است که حوزه‌های علمیه می‌توانند به ثمر برسانند. زنان انسان‌ساز هستند و قرآن کریم هم انسان‌ساز که این تعبیر امام است. امروز در رسیدن به نرم‌افزار تمدنی و الگوی سبک زندگی که از تربیت فرزند تا همسرداری یا حتی تعامل با محیط و مشارکت اجتماعی در آن گنجانده شده است، باید بانوان را دخیل کنیم. 

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بانوان در ظرفیت‌سازی و شکل‌ دادن تمدن نوین اسلامی نقش بی‌بدیلی دارند، گفت: همین کنشگری‌های بانوان می‌تواند موجب انسان‌سازی شود تا به نوعی سایر افراد هم‌ در زمینه‌های مورد نظر وارد میدان شوند. امیدوارم از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم تا جامعه توحیدی را رقم بزنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha