کد خبر 212030
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»؛

در صورت مطرح شدن تبدیل وضعیت در برنامه هفتم نمایندگان با آن موافقت می کنند

در صورت مطرح شدن تبدیل وضعیت در برنامه هفتم نمایندگان با آن موافقت می کنند

دهقانی با بیان اینکه اگر تبدیل وضعیت در برنامه هفتم مطرح شود با نظر مثبت نمایندگان روبرو خواهد شد، گفت: تعداد محدودی از ایثارگران باقی مانده اند که می توانند در این طرح ساماندهی شوند.

الهویردی دهقانی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به دستور وزیر کار و رفاه اجتماعی برای تبدیل وضعیت ایثارگران برنامه ششم توسعه گفت: با توجه به اینکه در خصوص تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران یک قانون کلی وجود داشت اما مسئولین باید به این موضوع توجه داشته باشند که ایثارگران بر گردن همه ما حق دارند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به قانون تبدیل وضعیت در سال 1400 و 1401 برخی از این عزیزان تبدیل وضعیت شدند اما باید این نکته مهم را در نظر داشته باشیم که در حال حاضر تعداد محدودی از این عزیزان باقی مانده اند که با دوباره تمدید شدن این قانون تعیین تکلیف خواهند شد.

دهقانی با بیان اینکه ایثارگران شاغل در صورت داشتن شرایط مورد نظر نیاز است تا هرچه سریع تر تبدیل وضعیت شوند، تصریح کرد: افراد مذکور دارای شرایط که نمی‌توانند به دلیل قانونی تبدیل وضعیت شوند، باید برای آنان نیز در قانون، شرایط خاص گنجانده شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروز ما آینده کشور است. لذا باید فراموش نکنیم که همیشه ایثارگرانی داریم و خواهیم داشت که برای کشور و نظام ایثارگری کرده و از وجود خود برای تامین آرامش و آسایش مایه می گذارند. از این رو مسئولین باید همچنان از این مزیت برای کشور استفاده کنند. لذا لازمه عبور از این مسیر وفاداری به این عزیزان است.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امید داریم تا قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را در برنامه پنج ساله هفتم توسعه گنجانده و در واقع بتوانیم نسبت به این عزیزان ادای دین کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه رویکرد مجلس یازدهم نسبت به این موضوع مثبت خواهد بود، گفت: همانگونه که این قانون در این مجلس تصویب شد و به دلایلی متوقف گردید اگر در برنامه هفتم توسعه مطرح شود، حتما در صحن علنی با رای مثبت نمایندگان روبرو خوهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha