کد خبر 211893
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

نقش موثر حمایت‌های دولت در رشد صنعت خودرو

نقش موثر حمایت‌های دولت در رشد صنعت خودرو

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به نقش موثر حمایت های دولت و سیاست گذار در رشد و توسعه صنعت خودرو عنوان کرد: خوشبختانه خودروسازان در سال‌های اخیر در بخش تحقیق و توسعه و نمونه سازی خودروهای جدید عملکرد مناسبی داشته و محصولات جدید قابل مقایسه با خودروهای ۱۰ سال پیش نیستند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، سلمان ابراهیمی نژاد رفسنجانی با اشاره به نقش سیاست گذاری دولت های پیشین در عقب ماندگی صنعت خودرو اظهار داشت: متاسفانه اعمال سیاست های دستوری و بدون پشتوانه علمی در صنعت خودرو از جمله قیمت گذاری دستوری و مدیریت بر انتخاب مدیران عامل شرکت های خودروسازی مانع توسعه صنعت خودرو طی چندین سال فعالیت این صنعت شده است.  

وی ادامه داد: متاسفانه سیاست گذاری ها در گذشته به نحوی انجام شده که با هر گونه احساس نیاز از سوی رییس دولت و مقامات دولتی، سیاست هایی دستوری در کوتاه مدت اتخاذ شده است در حالی که سیاست گذاری به معنای تدوین سیاست های کلان و راهبردی در بلندمدت است. 

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه با حمایت های دولت و سیاست گذار در چند سال اخیر صنعت خودرو رشد چشمگیری داشته است، یادآور شد: خوشبختانه خودروسازان در سالهای اخیر در بخش تحقیق و توسعه و نمونه سازی خودروهای جدید عملکرد مناسبی داشته و می توان گفت محصولات جدید عرضه شده به بازار قابل مقایسه با خودروهای ده سال گذشته نیست. بنابراین عقب ماندگی واژه مناسبی برای صنعت خودرو نیست چراکه عمده مشکلاتی که صنعت خودرو از سال 96 به بعد با آن مواجه است مربوط به موانع زیرساختی و زنجیره تامین قطعات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha