کد خبر 211795
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۱

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با «حیات»؛

جانبازان شیمیایی جزء بیماران خاص هستند/ تغییرات در بیمه دی زمینه ساز اتفاقات مثبت برای درمان جانبازان

جانبازان شیمیایی جزء بیماران خاص هستند/ تغییرات در بیمه دی زمینه ساز اتفاقات مثبت برای درمان جانبازان

شهریاری با بیان اینکه جانبازان شیمیایی جزء بیماران خاص و صعب الاعلاج محسوب می شوند، گفت: امیدواریم تغییرات مثبتی که در بیمه دی با پیگیری‌های بنیادشهید رخ داده، زمینه ساز اتفاقات مثبتی برای جانبازان و خانواده شهدا در حوزه درمانی باشد.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: متاسفانه حرف های شعاری و عَوام‌گرایانه زیادی گفته می‌شود و حتی دیده می شود که گاها این شعارها تبدیل به قانون شده و منابع مالی به آنها اختصاص می یابد اما به دلیل شعاری بودن این قوانین امکان تحقق نمی یابند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه اعلام شده است مشکل داروی بیماران خاص و صعب الاعلاج مرتفع می‌گردد و برای این موضوع مبلغی معادل پنج هزار میلیارد تومان بودجه از سوی مجلس تعیین شد اما از مجموع این رقم صرفا یک هزار و دویست میلیارد تومان تخصیص داده شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مورد تامین داروی جانبازان، بخصوص جانبازان شیمیایی که جزء بیماران خاص و صعب الاعلاج محسوب می شوند، نتوانستند منبع مالی مناسبی را تامین کنند و در مواردی مانند پوشش دهی بیمه این عزیزان با مشکلات عدیده‌ای روبرو بودیم.

شهریاری با اشاره به تغییراتی که در بیمه دی رخ داده است، گفت: ما امیدواریم تغییرات مثبتی که در این بیمه با پیگیری های بنیاد شهید رخ داده، زمینه ساز اتفاقات مثبتی برای جانبازان و خانواده شهدا در حوزه درمانی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر شهدا و جانبازان نبودند ما هم اکنون این جایگاه و آرامش را نداشتیم، خاطر نشان کرد: رسیدگی به دغدغه این عزیزان از وظایف دولت، مجلس و نظام بوده و ما تلاش می کنیم تا در حوزه درمان، گره‌ای از این مشکلات حل نماییم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه درمان آنچه را که در برنامه هفتم بوده را مطالعه کرده ایم و امیدواریم همکارانمان از جمله دکتر مرتضی خاتمی، دکتر مسعود پزشکیان و دکتر علی اصغر باقرزاده به عنوان نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در حوزه ایثاگران تمام تلاش خود را برای مرتفع نمودن مشکلات موجود صرف کرده و با دقت نظر بهتری آنها را بررسی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha