کد خبر 212700
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

صحن علنی مجلس شورای اسلامی؛

شهریاری: آیا گوش شنوایی در مسئولان وجود دارد؟/ وزارت بهداشت خود دچار بیماری ست

شهریاری:  آیا گوش شنوایی در مسئولان وجود دارد؟/ وزارت بهداشت خود دچار بیماری ست

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه آیا گوش شنوایی در مسئولان وجود دارد؟ گفت: وزارت بهداشت خود دچار بیماری ست.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ حسینعلی شهریاری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص تحقق احکام تکلیفی منتخب بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور بیان کرد: وزارت بهداشت و درمان باید سلامت مردم را تامین کند در صورتیکه این وزارتخانه حود دچار بیماری ست.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه منابع مالی مصوب در بودجه که لارم بود برای کاهش هزینه های بیماران پرداخت می شد، بیان کرد: سازمان برنامه به قول خود عمل نکرده است  و این وعده محقق نشد.

وی در ادامه با بیان اینکه قرار بود ۶۹ هزار میلیارد و به عبارتی ماهیانه ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد به بیمه‌ها پرداخت شود تا بخشی از هزینه های دارویی مردم پوشش داده شود تا آنها با مشکلی مواجه نشوند، افزود: پنج ماه از سال گذشته، اما ۱۲ هزار میلیارد یعنی کمتر از یک دوم منابع پیش بینی شده، تحقق یافته است.

شهریاری گفت: قرار  بر این بود تا از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به حوزه دارو اختصاص یابد. این مبلغ، بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد بود که میزان اندکی از آن حدود ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تا به امروز تحقق یافته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیا گوش شنوایی در مسئولان وجود دارد؟ گفت: در تامین دارو و شیرخشک منابع مالی کم بوده و اعتبارات محرومیت‌زدایی پرداخت نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha