کد خبر 211789
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز مطرح کرد:

۲۶ مردادماه برای همیشه به عنوان یک روز تاریخی در کشور ما ثبت است

۲۶ مردادماه برای همیشه به عنوان یک روز تاریخی در کشور ما ثبت است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز صبح امروز ۱۶ مردادماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان کرج گفت: ۲۶ مردادماه برای همیشه به عنوان یک روز تاریخی که فرزندان این سرزمین پس از سالها اسارت و تحمل آن دوران سخت به میهن اسلامی بازگشتند در کشور ثبت و ضبط است.

به گزارش گروه استان های حیات؛  به نقل از  «ایثار» استان البرز، جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان کرج صبح امروز ۱۶ مردادماه با حضور یحیی رمضانی فرماندار ویژه شهرستان کرج، سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و دیگر اعضا در سالن جلسات فرمانداری کرج برگزار شد.
سلیمان رستمیان در این جلسه با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تسلیت ایام عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) با اشاره به صحبت امام راحل که فرمودند «همین محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، گفت: ما همیشه باید به عنوان کسانی که در جریان پر رهرو و فرهنگی عاشورا قرار داریم خدا را شاکر باشیم و در این مسیر حرکت کنیم.
وی افزود: این راه توسط ائمه اطهار(ع) ترسیم شده است و تلاش ما این است که این رسالت را زنده نگه داریم، شهدا و ایثارگران ما هم در این مسیر گام برداشتند و حماسه ها آفریدند و امروز افتخارات این کشور و آنچه ما به عنوان سرمایه اجتماعی و پشتوانه نظام داریم به برکت مجاهدت، ایثار و ازخودگذشتگی این عزیزان است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه با بیان اینکه در آستانه دو رویداد مهم فرهنگی در کشور قرار داریم، گفت: ۱۸ مردادماه سالروز شهادت شهید حججی ، روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم و ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است.
رستمیان افزود: معاونت فرهنگی بنیاد برنامه ریزی های لازم را در جهت بزرگداشت روز شهدای مدافع حرم انجام داده است و در این راستا دیدار با خانواده های شهدای مدافع حرم و تجلیل  و تکریم از این عزیزان در دستور کار مسئولین استانی قرار دارد. دیدار خانواده های شهدای مدافع حرم با ریاست محترم جمهوری نیز از دیگر برنامه های این روز میباشد.
دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز در ادامه با اشاره به ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، گفت: ۲۶ مردادماه برای همیشه به عنوان یک روز تاریخی که فرزندان این سرزمین پس از سالها اسارت و تحمل آن دوران سخت به میهن اسلامی بازگشتند در کشور ثبت و ضبط است، مقام معظم رهبری مدظله العالی در این خصوص خطاب به آزادگان سرافراز میفرمایند «شما آبروی ملت را حفظ کردید».
وی در ادامه تصریح کرد: رزمندگان ما با مجاهدت و ازخودگذشتگی جنگ را به دفاع مقدس تبدیل کردند و این یک موضوع اعتقادی است که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم، آزادگان ما چه در دوران حضور در جبهه و چه در دوران اسارت تا آخرین نفس ایستادگی و مقاومت کردند حتی بعضی از این عزیزان در دوران اسارت غریبانه به شهادت رسیدند. این مجاهدت ها باید به نسل های امروز و آینده کشور منتقل شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: کشور ما امروز به برکت مجاهدت شهدا، ایثارگران و خانواده های این عزیزان در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و در برابر استکبار جهانی ایستاده است، خالق این عزت و افتخار کسانی هستند که از تمام هستی خود گذشتند و امروز وظیفه داریم از این عزیزان تجلیل کنیم.
رستمیان به انتظارات بنیاد از دستگاه های اجرایی در راستای بزرگداشت روز آزادگان اشاره و تصریح کرد: ما در استان البرز میزبان هزار و ۵۲ آزاده سرافراز هستیم که بیشتر این عزیزان شاغل یا بازنسشته دستگاه های اجرایی هستند، لذا از دستگاه های اجرایی انتظار میرود با برنامه ریزی لازم از این عزیزان به نحو شایسته تجلیل کنند. 
وی افزود: دستگاه های اجرایی در این زمینه میتوانند از طریق بند «و» تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اقدام کنند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha