کد خبر 211659
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

مساجد کشور پذیرای زائران اربعین در مسیر سفر باشند

مساجد کشور پذیرای زائران اربعین در مسیر سفر باشند

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: امسال اولویت مساجد و کانون‌ها باید این باشد تا عطر کربلا در آن‌ها پیچیده شود، در مرزهای مختلف تنها شبکه‌ای که امکان و گسترش را دارد و می‌تواند با هزینه کمتری خدمت‌رسانی کند، مساجد هستند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ حجت‌الاسلام کمال خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در نشست هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فعال در کنگره عظیم اربعین حسینی که صبح امروز یکشنبه ۱۵ مردادماه در سالن گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار شد؛ ابتدا به روضه‌خوانی پرداخت و سپس اظهار داشت: اگر در کل کشور شبکه‌ای به نام مسجد شکل بگیرد می‌تواند در کنگره اربعین اثرگذاری بسیاری داشته باشد. مسیر پیاده‌روی اربعین و خدمات‌رسانی و فرهنگ آن باید به داخل کشور و شهرها بیاید. امسال اولویت مساجد و کانون‌ها باید این باشد تا عطر کربلا در آن‌ها پیچیده شود. در این مسیرها در مرزهای مختلف تنها شبکه‌ای که امکان و گسترش را دارد و می‌تواند با هزینه کمتری خدمت‌رسانی کند، مساجد هستند.

وی افزود: اگر فردی از مشهد حرکت کند تا از مرز تمرچین عبور کند در طول مسیر باید از خدمات مساجد بهره‌مند باشد. خدمت‌رسانی در مسیر موجب می‌شود که تصادف‌های جاده کم شود و زائران در مساجد استراحت کنند. ما نیز می‌توانیم خوراک معنوی و فرهنگی خوبی به آن‌ها دهیم.

خداداده تصریح کرد: خدمت در طریق حسین حتماً خدمت بر طریق حسین است. هرچقدر بتوانیم مضامین نهضت امام حسین(ع) را تبیین کنیم، می‌توانیم خدمت خوبی برای زندگی حسینی و زینبی داشته باشیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش امسال هزار زائر زیارت اولی را به زیارت اربعین اعزام خواهیم کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha