کد خبر 211661
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

مرز مهران از چه زمانی پذیرای زائران اربعین است؟

مرز مهران از چه زمانی پذیرای زائران اربعین است؟

مدیر کانون فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت:خدمت به زائران اربعین در مرز مهران از ۲۷ مرداد تا ۲۲ شهریور ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ حجت‌الاسلام علی چراغی‌پور مدیر کانون فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام و مسئول ستاد اربعین شهر مرزی مهران با ارائه گزارشی از وضعیت مرز مهران در نشست هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فعال در کنگره عظیم اربعین حسینی که صبح امروز یکشنبه ۱۵ مردادماه در سالن گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار شد. گفت: سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرز مهران به سفر اربعین رفتند. اکنون ۱۷۰ موکب در مرز مهران مستقر شدند که خدمات مختلف به زائران خواهند داشت.

وی افزود: خدمت به زائران اربعین در مرز مهران از ۲۷ مرداد تا ۲۲ شهریور ادامه خواهد داشت.

چراغی‌پور بیان داشت: ۵۵ کانون مساجد که در مسیر زائران هستند، خدمت‌رسانی می‌کنند و ۱۰ مسجد هم شبانه‌روزی خدمات به زائران در شهر مهران می‌دهند.

وی گفت: ۱۳ استان اعلام کردند که در مرز مهران موکب فرهنگی برپا کنند.

مرز خسروی برای اربعین امسال ۲۴ ساعته فعال است

در ادامه نشست حجت‌الاسلام کلاته‌پور مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه  اظهار داشت: موکب‌ها باید وسایل خود را از مرز سومار عبور دهند. البته وعده دادند که مرز خسروی هم ترانزیت شود اما هنوز محقق نشده است.

وی افزود: مرز خسروی امسال برای اربعین شبانه‌روزی است و بناست ظرف ۱۴ ثانیه خروج زائران با مهر زدن و .... انجام شود.

پیش‌بینی عبور ۵۰۰ هزار زائر از مرز تمرچین

رضایی مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان شرقی هم در این نشست از مرز تمرچین گزارش داد و اظهارداشت: مرز تمرچین امسال برای دومین سال پذیرای زائران اربعین خواهد بود. سال قبل ۷۰ هزار نفر از مرز ما به عراق رفتند و امسال پیش‌بینی می‌شود که ۵۰۰ هزار نفر در این مرز راهی عراق شوند.

وی افزود: مسیر مناسب‌سازی شده است و به نظر می‌رسد، امسال برنامه‌ها بهتر باشد. موکب بسیار خوبی در اربیل برپا شده است. همان مسیری که استان‌های شمالی باید به سمت مهران طی کنند در عراق سپری می‌شود.

رضایی گفت: آب و هوا در مرز تمرچین نسبت به دیگر مرزها مناسب‌تر است. کانون‌های مساجد ۶ موکب در مسیر و یک موکب اصلی در مرز خواهد داشت. این مرز محل عبور زائران کشورهای ترکیه و آذربایجان هم خواهد بود.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان شرقی افزود: این مرز ۲۴ ساعته بناست فعال باشد و زمان عبور از مرز هم بسیار کوتاه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha