کد خبر 211642
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «حیات»؛

اتحاد مردم و مسئولین راه عبور از بحران آب و انرژی در کشور است

اتحاد مردم و مسئولین راه عبور از بحران آب و انرژی در کشور است

بگلریان گفت: مجلس و دولت، مسئول رفع مشکلات موجود در حوزه آب و انرژی هستند؛ آسیب‌شناسی این مشکلات نیز کاملا مشخص است. بنابراین باید این شجاعت را داشت و مشکلات را پذیرفت تا بتوان به راه حل رسید. از طرفی اگر مردم را در جریان مشکلات موجود قرار داده و با صداقت در تمامی حوزه‌ها شفاف‌سازی شود، مردم می‌توانند با اتحاد و مدیریت اجتماعی خاص ایرانی‌ها، در کنار مسئولین تمام این مشکلات را مدیریت کنند.

روبرت بگلریان، عضو کمیسیون انرژی مجلس، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات گفت:  فردا دوشنبه، جلسه‌ای میان کمیسیون انرژی و وزارت نیرو با هدف بررسی اتفاقات منطقه‌ای و ارائه گزارش مقدماتی از سوی وزیر نیرو در خصوص تولید برق و مسائل مرتبط با این حوزه به مجلس برگزار می‌شود.

به گفته بگلریان، در وضعیت کنونی کشور، موضوع برق ، آب و گاز از اولویت‌های جدی است و مشکلات مرتبط با این حوزه‌ها یقینا با تعطیلات چند روزه ادارت و.. درست نخواهد شد. بنابرای نیاز به بازنگری و بررسی کارشناسانه این مهم از سوی مسئولین امر و رفع مسائل و مشکلات به جد احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه در ابتدا باید دید برنامه‌های دولت برای رفع مشکلات آب و انرژی کشور چیست، بیان کرد: نیاز است که دولت و وزارت خانه‌های مرتبط در این حوزه، اطلاع‌رسانی کافی و به موقع را به شهروندان داشته باشند تا مردم بدانند که با چه مسئله‌ای مواجه هستند و چگونه می‌توانند در مدیریت مسائل با مسئولین مشارکت داشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه بیان کرد که اگر بنا باشد مردم را در مقابل کار انجام شده قرار دهیم و مدام در حال مدیریت بحران باشیم، مسلما خود این شرایط منجر به بحران خواهد شد.

بگلریان، اظهار کرد: آنچه که مصلم است، بحران آب، انرژی و گاز در کشور بحث روز بوده و ضروری است که به طور هم زمان از سوی رسانه‌ها و مردم پی‌گیری شود. ضمن که این موضوعات به طور جد از سوی نمایندگان ملت در مجلس نیز پی‌گیری شده و خواهد شد و از دولت گزارش خواهند خواست تا وضعیت موجود دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

به بیان این نماینده مجلس، متاسفانه موضوعات مرتبط با این حوزه‌ها به حدی گسترده و پیچیده است، که راه حل قطعی در خصوص آنها نمی‌توان داد. حل این معضلات نیازمند بررسی و راه حل کارشناسانه، بی‌طرفانه و عمیق است.

بگلریات تصریح کرد: اینکه بخواهیم برای رفع مسائل جدی و حیاتی کشور، نسخه‌های خلق‌الساعه بدهیم، وافی به مقصود نخواهد بود. اما آنچه که ما میدانیم چند سال بیشتر است که ما در مجلس صحبت از بحران‌های پیش‌رو می‌کنیم، اما عملا برنامه‌هایی که بتواند در این حوزه از سوی وزارت‌خانه‌های مرتبط صورت بگیرد انجام نمی‌شود.

عضو کمیسیون انرژی در ادامه افزود: به فرض مثال یکی از عمده‌ترین مسائلی که به جامعه بار شده است؛ موضوع یارانه‌ها است. ما با سوء مدیریت اقتصادی، بخصوص از نظر مدیریت مسائل پولی کشور و مسائل بودجه دولت، بار مستمری از تورم را بر جامعه تحمیل کرده و تمامی هزینه‌ها را بالا بردیم و به تبع آن ناچار شدیم یارانه‌هایی را بدهیم تا در ظاهر پوشاننده این مشکلات باشد.

بگلریان  در ادامه گفت: بخش مهمی از این یارانه‌ها، مانع از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های آب، انرژی، گاز و..شد. در نهایت سیاست خارجی ما نیز بر عمیق‌تر شدن این مشکلات دامن‌زده و باعث شده است شاهد شرایط و وضعیت کنونی حاکم بر جامعه باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، تصریح کرد: بهتر است در حوزه مشکلات آب و انرژی کشور، کسی به دنبال مقصر نبوده و یا به دنبال راضی نگه داشتن بخش خاصی از جامعه نباشیم، تا به زیان بخش دیگر تمام شود. یا در نهایت تاسف کارهایی کنیم که در حوزه وحدت ملی نیز مشکل‌ساز شود.

وی در پایان گفت: از آنجایی که همگی ما، چه مجلس و چه دولت مسئول رفع مشکلات موجود در حوزه آب و انرژی هستیم؛ آسیب‌شناسی این مشکلات نیز کاملا مشخص است. بنابراین باید این شجاعت را داشت و مشکلات را پذیرفت؛ تا بتوان به راه حل رسید. از طرفی اگر مردم را در جریان مشکلات موجود قرار داده و با صداقت در تمامی حوزه‌ها شفاف‌سازی شود، مردم می‌توانند با اتحاد و مدیریت اجتماعی خاص ایرانی‌ها، در کنار مسئولین تمام این مشکلات را مدیریت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha