کد خبر 211221
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶

استرس عاملی برای بروز الگوهای غلط تغذیه‌ای

استرس عاملی برای بروز الگوهای غلط تغذیه‌ای

دکتر عماد حاجی نژاد گفت: استرس علاوه بر تاثیرگذاری بر شدت بیماری‌ها می‌تواند باعث آسیب بسیاری به بدن انسان شود.

به گزارش گروه سلامت حیات؛ این پزشک گفت: استرس می‌تواند با افزایش هورمون‌های استرسی مانند کورتیزول و آدرنالین، سطح قند خون را افزایش دهد. این موضوع می‌تواند برای افراد دیابتی مشکل‌ساز شود و کنترل قند خون را دشوارتر کند.

او بیان کرد: در شرایط استرس، برخی افراد ممکن است به سمت خوردن غذاهای غنی از چربی و قند یا افراطی کردن در مصرف آن‌ها روی آورند که این موضوع می‌تواند تأثیرات منفی بر کنترل قند خون داشته باشد. همچنین استرس می‌تواند بر ترشح و عملکرد انسولین تأثیر بگذارد و ممکن است باعث افزایش قند خون و ناتوانی بدن در کنترل قند خون شود.

این پزشک افزود: در شرایط استرس، برخی افراد ممکن است الگوی تغذیه نامناسبی داشته باشند یا خواب کافی نداشته باشند. علاوه بر این استرس می‌تواند سیستم ایمنی را تحت تأثیر قرار داده و باعث کاهش مقاومت بدن در مقابل عفونت‌ها شود.

او اظهار کرد: به طور کلی، کاهش استرس و انجام فعالیت‌های آرام‌بخش و تفریحی می‌تواند به کنترل دیابت و بهبود سلامتی کمک کند. همچنین، بهتر است افراد دیابتی با مشاوره پزشک یا متخصص تغذیه روش‌های مدیریت استرس را یاد بگیرند و از روش‌های موثر در مقابله با استرس استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha