کد خبر 211019
۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

نسخه‌نویسی کودی برای کشاورزان اجرا می‌شود

نسخه‌نویسی کودی برای کشاورزان اجرا می‌شود

رئیس تحقیقات خاک و آب گفت: پیش‌بینی می‌شود نسخه‌نویسی کودی برای کشاورزان تا ۵ سال آینده در کشور به اجرا درآید.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، فرهاد مشیری رئیس بخش تحقیقات حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاه موسسه تحقیقات خاک و آب کشور گفت: اکنون در راستای بسترسازی برای استقرار نسخه‌نویسی کودی، این موسسه اقدام به برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی نسخه‌نویسی کودی برای کارشناسان کرده و سال گذشته نخستین کارگاه برگزار شد و امسال هم برای اجرای سه کارگاه آموزشی دیگر برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

 مشیری افزود: امیدواریم کارشناسانی را تربیت کنیم که بتوانند توصیه‌های کودی برای استفاده بهینه از این نهاده توسط کشاورزان داشته باشند.

او ادامه داد: نسخه‌نویسی کودی در کشت محصولات کشاورزی منجر به افزایش تولید، پایداری و حاصلخیزی خاک می‌شود.

مشیری با بیان اینکه نسخه کودی در کشور مستقر نشده است، گفت: پس از آماده‌سازی بستر و تربیت کارشناسان به قدر کفایت، اقدام به اجرایی کردن ارایه نسخه کودی به کشاورزان خواهیم کرد.

او گفت: اکنون کشاورزان برای دریافت کود مورد نیاز به مراکز خدمات کشاورزی در استان‌ها و شهرهای خود مراجعه می‌کنند و این مراکز براساس کسب اطلاعاتی همچون سطح زیر کشت و نوع محصول، بر مبنای دستورالعمل‌های موسسه خاک و آب کشور و تجربه‌های هر یک از مناطق توصیه‌های کودی را انجام می‌دهند.

رئیس بخش تحقیقات حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاه موسسه تحقیقات خاک و آب کشور گفت: نسخه‌نویسی کودی در آینده و با مهیا شدن بسترها، ابتدا در استان‌هایی که بیشترین تولید محصولات کشاورزی را دارند مانند استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی و غربی اجرایی می‌شود.

او پذیرش کشاورزان را در اجرایی شدن نسخه کودی مهم خواند و گفت: کشاورزان برای استفاده از نسخه کودی باید متقاعد شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha