کد خبر 202726
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

مدیر خدمات کشاورزی گلستان خبرداد؛

تدارک بیش از ۴۰۳ تن بذر استحصال شده سویا در گلستان

تدارک بیش از ۴۰۳ تن بذر استحصال شده سویا در گلستان

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان از تدارک بیش از ۴۰۳ تن بذر استحصال شده سویا در سال زراعی ۱۴۰۲ -۱۴۰۱ در استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سید صمد ضیایی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۴۰۳ تن بذر سویا شامل ارقام سامان، کتول، ساری، تپور و آرین توسط پنج شرکت عامل خرید شامل جهاد سبز، کاسپین بذر، دانه‌های روغنی گرگان، هیرکانیان بذر و ایده سازان سبز، فرآوری و استحصال شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان افزود: تدارک این مقدار بذر سویا با توجه به کاهش بارندگی و بروز خشکسالی در سال زراعی جاری با هدف کاهش کشت محصولات تابستانه پُرآب طلب و حمایت از تولید کنندگان استان و افزایش سطح زیر کشت دانه‌های روغنی انجام شده است.

وی بیان کرد: کشت سویا به دو صورت بهاره و تابستانه بعد از برداشت کلزا، جو و گندم در خرداد ماه انجام می‌شود.

ضیایی ادامه داد: کشاورزان می‌توانند برای دریافت بذر سویا پس از اخذ معرفی نامه از مراکز خدمات جهاد کشاورزی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها به کارگزاری‌های توزیع و فروش نهاده‌های این شرکت شامل کارگزاری‌های بخش خصوصی و شرکت‌های توسعه کشت دانه‌های روغنی مناطق استان مراجعه کنند.

وی قیمت هر کیلوگرم بذر سویا طبقه گواهی شده را ۳۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام کرد.

گفتنی است سویا یکی از تناوب‌های بسیار مناسب با گندم است. چون ریشه گیاه ازت را به خاک اضافه می‌کند و همچنین بقایای آن باعث حاصلخیزی خاک می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha