کد خبر 217004
۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در گفتگو با «حیات»:

بیشترین آمار وقف متعلق به استان خراسان رضوی است

بیشترین آمار وقف متعلق به استان خراسان رضوی است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیشترین آمار وقف کشور متعلق به استان خراسان رضوی است؛ شاید بخشی از آن به دلیل سبقه مذهبی انوار امام رضا (ع) در آن استان است.

حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ با اشاره به بیشترین آمار وقف در نقاط مختلف کشور بیان داشت : بیشترین آمار وقف کشور متعلق به استان خراسان رضوی است؛ شاید بخشی از آن به این دلیل است که سبقه مذهبی به خاطر انوار امام رضا (ع) در آن استان وجود دارد؛ عمدتا موقوفات در حوزه مسائل مذهبی که راجع به معارف اهل بیت (ع) و مساجد هستند، انجام می‌شود.

وی با اشاره به جریان مهر تحصیلی سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت بازگشایی مدارس گفت: جریان «مهر تحصیلی» برنامه‌ای است که در آغاز سال تحصیلی همه ساله اجرا می‌شود و از محل موقوفاتی که برای دانش آموزان بی بضاعت وقف شده، سازمان چاپ و انتشارات؛ کیف، دفتر و لوازم التحریر را که به اندازه نیاز یک سال دانش آموز است، آماده می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امسال از سوی سازمان برای هر بسته کمک تحصیلی حدود پانصد و شصت هزار تومان هزینه شده است، البته اگر کسی بخواهد خودش این بسته ها را از بیرون تهیه کند، هر بسته حدود یک میلیون تومان برایش هزینه در بر خواهد داشت.

حجت الاسلام عادل با اشاره به آمار تهیه بسته‌های کمک تحصیلی برای دانش آموزان بیان داشت: در این راستا چهل هزار بسته برای دانش آموزان بی بضاعت تهیه شده و کار توزیع آن انجام گرفته است؛ همکارانمان در سازمان اوقاف و امورخیریه استان‌ها با هماهنگی آموزش و پرورش و نهادهای خیریه بسته‌های کمک تحصیلی را در اختیار دانش آموزان قرار خواهند داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره نحوه شرکت برای وقف تحصیلی گفت: در هر استانی، اداره کل سازمان اوقاف و امور خیریه، شماره حساب اجتماعی دارد؛ افرادی که خواستار کمک به جریان وقف تحصیلی هستند با آن شماره حساب‌ها  و همچنین با رجوع به صفحه‌های سایت بانک ها در بخش امورخیریه و قسمت امور نخبگان و موضوعات آموزشی می توانند اقدام به کار خیر کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha