کد خبر 210904
۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

ساخت چهار تصفیه‌خانه فاضلاب محلی برای منطقه ۲۲ تهران

ساخت چهار تصفیه‌خانه فاضلاب محلی برای منطقه ۲۲ تهران

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: براساس طرح جامع فاضلاب تهران، چهار تصفیه‌خانه فاضلاب محلی شامل «خرگوش دره»، «دستواره»، غرب دریاچه و «وردآورد» برای تصفیه فاضلاب منطقه ۲۲ شهر تهران در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، از شرکت فاضلاب تهران، «عباسعلی مصرزاده» با بیان این‌که زمین موردنیاز برای ساخت این تصفیه‌خانه‌ها باید توسط شهرداری تهران تأمین و به شرکت فاضلاب واگذار شود، خاطرنشان‌کرد: فقط زمین تصفیه‌خانه خرگوش دره از این تعداد زمین‌ها در مرحله رفع معارض و واگذاری است.

وی افزود: شرکت فاضلاب تهران نیازمند همکاری و مساعدت شهرداری منطقه ۲۲ برای تسهیل صدور مجوزهای عملیات اجرایی ایجاد تاسیسات فاضلاب (شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال)، رفع معارض‌ها و هماهنگی با سایر ارگان‌ها برای تسریع امور اجرایی در منطقه است.

مصرزاده ادامه‌داد: شرکت فاضلاب تهران از سال ۱۳۹۶ و از محل درآمدهای جاری خود نسبت به اجرای بخشی از شبکه فاضلاب منطقه اقدام کرده و تاکنون حدود ۳۵ درصد از شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب منطقه ۲۲ را به انجام رسانده است.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران خاطرنشان‌کرد: برای اتمام طرح فاضلاب منطقه ۲۲ (شبکه، خطوط انتقال و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب) بر اساس برآورد سال ۱۴۰۲، نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.

وی اضافه‌کرد: بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری منطقه ۲۲ ملزم به انجام تعهداتی از قبیل تأمین آورده غیر نقدی، تأمین و تملک اراضی محل ساخت چهار واحد تصفیه‌خانه است.

مصرزاده گفت: برای رفع مشکل فاضلاب تخلیه‌شده غیرمجاز توسط شهرک‌های مسکونی واقع در شمال بزرگراه خرازی به شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، هم اکنون پکیج اضطراری تصفیه فاضلاب در تقاطع بزرگراه خرازی- کاشان در حال ساخت است.

وی بیان‌داشت: این پکیج در مرحله نخست برای تصفیه فاضلاب با دبی حدود ۹۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز طراحی شده است که قابلیت ارتقا به دو فاز در آینده را داراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha