کد خبر 226633
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

چهار تصفیه خانه فاضلاب در لرستان فعال است

چهار تصفیه خانه فاضلاب در لرستان فعال است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: چهار تصفیه خانه فاضلاب در سطح استان با ظرفیت روزانه ۱۲۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب فعال است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، یاسر اکبریان روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات تصفیه خانه های فاضلاب استان اظهار کرد: این تصفیه خانه های فاضلاب متعلق به شهرهای خرم آباد، پلدختر، الیگودرز و بروجرد هستند.

وی افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب به دلیل مسایل محیط زیستی و بهداشتی، به دنبال توسعه و افزایش ساخت فازهای های بعدی در این تصفیه خانه ها هستیم تا به نسبت افزایش جمعیت و توسعه شهرنشینی جوابگوی ارائه خدمات مطلوب به مردم باشیم.

اکبریان عنوان کرد: در حال حاضر پنج تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای ازنا، دورود، الشتر، کوهدشت و نورآباد با پیشرفت ساختمانی ۵۵ درصد در حال ساخت می باشد که ظرفیت روزانه آنها ۷۴ هزار مترمکعب در روز است.

وی بیان کرد: جذب اعتبار این تصفیه خانه ها از روش های مالی مختلفی از جمله اخذ تسهیلات از بانک ها و منابع ملی در حال پیگیری است که امید می رود با ادامه حمایت های وزارت نیرو، شرکت مهندسی آبفا و مجموعه مدیریت استان، این تصفیه خانه ها در مدار بهره برداری قرار گیرد.

اکبریان افزود: با وارد مدارشدن این تصفیه خانه ها تمامی شهرهای بالای ۲۰هزار نفر جمعیت تحت پوشش تصفیه خانه فاضلاب قرار خواهند گرفت که برای تکمیل این تصفیه خانه ها حدود ۱۷ هزار میلیارد ریال نیاز است.

اجرای یکهزار و ۲۰۰کیلومتر شبکه مدرن جمع آوری فاضلاب در لرستان

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه شبکه های جمع آوری فاضلاب در بعضی از شهرها به شکل سنتی و قدیمی بوده و با توسعه شهرنشینی و ساخت و سازهای بلندمرتبه، شرکت آب و فاضلاب نیز در راستای توسعه افزایش خدمات مطلوب خود اقدام به اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب به شیوه جدید نموده که براساس آخرین گزارش معاونت بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت، یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب طی نیمه نخست امسال در استان احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان بیان کرد: در صورت تامین اعتبار تا پایان سال، مابقی طرح شبکه جمع آوری فاضلاب شهرها به شکل نو و جدید اجرا خواهد شد.

تعداد ۲۹۸ هزار مشترک فاضلاب تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب لرستان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha