کد خبر 210877
۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

 اولین فرمانده سپاه پاسداران در گفتگو با «حیات»:

انقلاب اسلامی سبب بی اعتبار شدن مارکسیسم شد/ از انبار مخفی ادوات جنگی در همدان بی اطلاع بودیم

انقلاب اسلامی سبب بی اعتبار شدن مارکسیسم شد/ از انبار مخفی ادوات جنگی در همدان بی اطلاع بودیم

جواد منصوری گفت: یک روز عراق منطقه‌ای در اطراف همدان را بمباران کرد، پس از  تحقیقات به عمل آمده، متوجه شدیم که غنائم جنگی و نظامی از قبل از انقلاب در آنجا انبار شده بود که حتی خود ما هم از این موضوع بی‌اطلاع بودیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ جواد منصوری عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی، اولین فرمانده سپاه پاسداران و سفیر اسبق ایران در پاکستان و چین با حضور در پایگاه خبری حیات در رابطه زمانیکه به عنوان اولین فرمانده سپاه انتخاب شد و چرایی استعفایش از این سمت و روزهایی که کشور درگیر جنگ با رژیم بعث عراق بود سخن گفت.

جواد منصوری در این  بخش از گفتگو به خاطرات دوران جنگ پرداخت و نظر خود را در رابطه چگونگی ادامه جنگ بیان کرد.

از انبار مخفی ادوات جنگی در همدان بی اطلاع بودیم

حیات: خاطره جالبی از زمان جنگ دارید؟

منصوری: یکی از خاطرات جالب این است که روزی متوجه شدیم که عراق یک نقطه از منطقه‌ای در اطراف همدان را بمباران کرده است برخی از ارتشی‌ها متحیر این موضوع بودند و نمی‌دانستند که عراق به چه دلیل این منطقه را بمباران کرده است زیرا نه یک مرکز نظامی و  نه یک مرکز مهم سیاسی بود پس از  تحقیقات به عمل آمده، متوجه شدیم که غنائم جنگی و نظامی از قبل از انقلاب در آنجا انبار شده بود که حتی خود ما هم از این موضوع بی‌اطلاع بودیم این انبار جزو انبارهای مخفی رژیم طاغوت بود پس این نشان می‌دهد که آنها گزارش دقیق را به صدام داده‌اند تا به این مرکز حمله کند

انقلاب اسلامی سبب بی اعتبار شدن مارکسیسم شد

منصوری: خاطره دیگر اینکه  در سال ۶۰ جزو معاونین وزارت امور خارجه بودم؛ در سال ۱۳۶۲ که کشور درگیر جنگ بود از تمامی جهات اقتصادی، سیاسی، بین المللی در شرایط بدی بودیم. آن زمان سفیر رومانی که ماموریتش در ایران به پایان رسیده بود از بنده درخواست ملاقات خداحافظی کرد، در این جلسه که صحبت‌های زیادی با هم داشتیم به ایشان گفتم نظرتان در مورد گزارش‌هایی که تاکنون یعنی از سال ۵۶ تا ۶۲ که از ایران به کشورتان ارسال کردید چیست! او تبسمی کرد و گفت تمامی گزارشاتی که نوشته و به کشورم ارسال کردم دروغ و پرداخته ذهن و خیال بود زیرا بنده با تفکرات مارکسیستی این گزارشات را می‌نوشتم در اولین فرصت که با چائوشسکو جلسه خواهم داشت تاکید می‌کنم که بایستی در نظریات مارکسیستی تجدید نظر کنیم باید در مورد انقلاب ایران و مردم تجدید نظر کنیم زیرا انقلاب ایران یک پدیده جدید در دنیاست و این موضوع برای من بسیار عجیب و جالب بود.  وی به من گفت انقلاب اسلامی باعث بی اعتبار شدن مارکسیسم شد و آمریکا را از اعتبار انداخت.

خاطره دیگر اینکه با یکی از مقامات  کشورهای شیخ نشین خلیج فارس جلسه‌ای داشتیم در این جلسه گفتیم ما با شما هیچ مشکلی نداریم، همسایه هستیم، منافع مشترک داریم و از همه مهم تر مسلمان هستیم بیایید تعاملات مسالمت آمیز داشته باشیم برای چه به دنبال غربی‌ها می‌روید! این مقام حرف عجیبی به من زد او گفت: شما و ما باید یک فکر اساسی برای انقلاب اسلامی بکنیم  که همه مان را تهدید می کند به نظرم جمله بسیارعمیقی بود این بدین معناست که آنچه را که شما دارید برای خودتان نیست بلکه برای انقلاب اسلامی است که ما را به اینجا برسانید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha