کد خبر 210366
۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

«حیات» گزارش می‌دهد؛

معرفی گزینه‌های جانشینی سجادی در وزارت ورزش

معرفی گزینه‌های جانشینی سجادی در وزارت ورزش

با جدایی احتمالی حمید سجادی از وزارت ورزش و جوانان چند گزینه احتمالی برای جانشینی وی گمانه‌زنی‌ شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ وزارت ورزش و جوانان این روزها درگیر حواشی و مشکلات عدیده‌ای است و مشکلات جسمانی حمید سجادی، وزیر این وزارتخانه ناشی از حادثه سقوط بالگرد حامل وی در اسفندماه سال گذشته باعث شده تا وی عطای کار در این سمت را به لقایش ببخشد و روز گذشته برای دومین بار استعفایش را تقدیم رئیس جمهور کرد، استعفایی که با توجه به شرایط وی و همچنین انتقادات تند و صریحی که نمایندگان مجلس به عملکرد سجادی دارند به نظر می‌رسد این بار با پذیرش روبرو شده و باید در انتظار انتخاب وزیر جدیدی برای این وزارتخانه مهم باشیم. در این میان برخی گزینه‌ها برای جانشینی سجادی گمانه‌زنی شده‌اند و مشخص نیست آیا انتخاب نهایی رئیس جمهور از بین این اعضا باشد یا نه ولی تا این لحظه اخباری که از گوشه و کنار به دستمان رسیده نشان می‌دهد گزینه‌های زیر شانس جانشینی سجادی را داشته باشند.

کیومث هاشمی

نام کیومرث هاشمی در ابتدای شروع به کار دولت هم به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان مطرح شده بود و او جدی‌ترین رقیب سجادی برای تصدی مسئولیت این وزارتخانه بود و با توجه به اینکه پیش بینی می‌شد مجلس شورای اسلامی اقبال بیشتری به او نسبت به سجادی داشته باشد اینطور به نظر می‌رسید که ابراهیم رئیسی او را به مجلس معرفی کند ولی در نهایت سجادی معرفی شد و توانست به صورت میلیمتری رأی اعتماد بگیرد. حالا که سجادی استعفا داده و دیگر قصد ادامه فعالیت به عنوان وزیر را ندارد بازهم نام هاشمی مطرح شده است. هاشمی موافقین و حامیان قدرتمندی در مجلس دارد و اگر انتخاب رئیسی برای وزارت ورزش و جوانان باشد شانس بالایی برای گرفتن رأی اعتماد خواهد داشت و البته روابط خوب و سابقه قابل توجهی هم در مدیریت ورزش کشور دارد و گزینه معقولی برای این وزارتخانه به نظر می‌رسد.

علیرضا فارسی

استاد روانشاسی ورزشی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گزینه دیگری است که نامش برای جانشینی حمید سجادی مطرح شده است. او در شروع کار دولت سیزدهم هم گزینه معرفی به مجلس برای وزارت ورزش و جوانان بود ولی گزینه چندان جدی در رقابت با هاشمی و سجادی محسوب نمی‌شد و الان هم در مقام رقابت با هاشمی به نظر نمی‌رسد نام او چندان به صورت جدی مطرح شده باشد ولی به هر حال نسبت به او نظر مثبتی برای این مسئولیت وجود دارد و شاید ابراهیم رئیسی تصمیم بگیرد شانس او را برای گرفتن رأی اعتماد از مجلس به آزمون بگذارد. او سابقه چندانی در فعالیت دولتی به منظور تصدی سمت مهمی مثل اداره یک وزارتخانه ندارد و همین موضوع باعث شده احتمال حضورش به جای سجادی زیاد نباشد.

محمد آخوندی

محمد آخوندی هم به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی وزارت ورزش و جوانان مطرح شده است، عضو کنونی شورای شهر تهران، صاحب امتیاز و مدیرمسوول روزنامه وطن امروز، عضو موظف هیات مدیره و معاون امور مالی و منابع انسانی بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام است که تیرماه سال ۱۴۰۱، برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی نام‌نویسی کرد. او در ۲۶ سالگی از سوی محسن علی‌آبادی، رییس وقت سازمان تربیت بدنی به عنوان سخنگوی این سازمان معرفی شد. او سال ۱۳۹۳ به نمایندگی از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا»به عضویت هیات مدیره سایپا درآمد. از محمد آخوندی به عنوان یکی از مشاوران حمید سجادی  نیز نام برده می‌شد.

سابقه جرو بحثی که میان او و عادل فردوسی پور در گذشته شکل گرفت یکی از مواردی است که  فوتبال‌دوستان آخوندی را با آن به یاد می‌آورند و گفته می‌شود این بحث و جدل منجر به تعطیلی دو هفته‌ای برنامه نود شد و در آن مقطع سرو صدای زیادی بپا کرد. آخوندی در واکنش به محبوبیت عادل فردوسی‌پور عنوان کرد اگر صدا و سیما تریبون در اختیارش قرار دهد می‌تواند مخاطبین بیشتری از برنامه نود جذب کند.

محمدحسن‌ نامی

محمدحسن نامی که سابقه وزارت داشته و در دولت دهم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده، هم اکنون رییس سازمان مدیریت بحران کشور است. درباره دکتر نامی گفته می شود او برنامه خود برای اداره ورزش کشور را تقدیم دولت کرده است. محمد حسن نامی دارای دو مدرک دانشگاهی دکتری بوده و همچنین دارای درجه نظامی سرتیپ تمام ارتش است. او هم از شانس قابل توجهی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان برخوردار است و سوابق مدیریتی او هم با تصدی این وزارتخانه همخوانی دارد ولی با توجه به اینکه نامی کمتر شناخته شده نسبت به آخوندی و هاشمی در این حوزه دارد ممکن است رئیس جمهور بخواهد در این مقطع از مدیران سرشناس‌تری استفاده کند و باید دید در نهایت تصمیم ابراهیم رئیسی در این خصوص چیست.

محمد پولادگر

رئیس سابق فدراسیون تکواندو و معاون ورزش قهرمانی حال حاضر حمید سجادی که عملاً گفته می‌شود مسئولیت اداره ورزش ایران پس از حادثه سقوط بالگرد حامل حمید سجادی و مشکلات جسمانی وی عملاً تحت اختیار او قرار گرفته است هم گزینه‌ای است که نامش برای وزارت مطرح شده است. هرچند او گزینه چندان جدی برای تصدی این وزارتخانه محسوب نمی‌شود. یکی از احتمالات مطرح شده که جدی هم هست، حضور پولادگر به عنوان سرپرست وزارتخانه تا زمان معرفی وزیر جدید به مجلس شورای اسلامی است. اگر ابراهیم رئیسی تصمیم داشته باشد فعلاً وزیر جدید را معرفی نکند و اداره وزارت‌خانه را به سرپرستی بگذارد پولادگر که در رأس کار بوده بهترین گزینه برای ادامه فعالیت‌های حمید سجادی محسوب می‌شود.

علیرضا دبیر

نام رئیس فدراسیون کشتی هم برای حضور در رأس وزارت ورزش و جوانان مطرح شده است که گزینه جالب و جذابی می‌تواند باشد ولی اینکه چقدر جدی است و یا اصلاً خودش تمایلی به وزیر شدن دارد یا نه مشخص نیست. دبیر هم یک قهرمان ورزشی است و از بدنه ورزش کشور محسوب می‌شود و هم تحصیلات مدیریتی دارد که در اداره وزارت ورزش به کارش می‌آید. سابقه حضور در شورای شهر تهران و همچنین اداره فدراسیون سنگین و پر مسئولیتی مثل کشتی هم در رزومه او وجود دارد. دبیر گزینه جذابی برای وزارت ورزش و جوانان است ولی حواشی او در کنار مخالفین احتمالی که ممکن است داشته باشد کار را برایش سخت خواهد کرد. به هر جهت بعید است او شانس بالایی برای معرفی به مجلس داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha