کد خبر 210250
۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

ایران و مالزی در بخش کشاورزی یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

ایران و مالزی در بخش کشاورزی یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

یادداشت تفاهم همکاری مشترک ایران و مالزی در راستای توسعه و تعمیق روابط دوجانبه در بخش‌های مختلف کشاورزی به امضا رسید.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «سیدمجتبی خیام‌نکویی» معاون وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با وزیر کشاورزی مالزی، توسعه و تعمیق روابط دوجانبه در حوزه کشاورزی و انتقال فناوری مورد بررسی و توافق دو طرف قرار گرفت و بر این اساس سند یادداشت تفاهم همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی دو کشور به امضا رسید.

ایجاد ایستگاه تحقیقات مشترک میوه‌های گرمسیری و تبادل ژنتیکی این میوه‌ها، فراهم شدن فرصت‌های پژوهشی مشترک در حوزه‌های آبخیزداری، شیلات، باغبانی، آبیاری و حفظ نباتات، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و کارگاه‌های آموزشی مشترک از مهم‌ترین محورهای این سند همکاری است.

«سیدمجتبی خیام‌نکویی» رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در حاشیه این دیدار گفت: مالزی نیاز به بسیاری از میوه‌ها همچون سیب، کیوی، پرتقال و نارنگی دارد و ما قابلیت صادرات این محصولات به این کشور را داریم.

وی با بیان اینکه با اجرای این تفاهم‌نامه تراز تجاری کشور به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت، افزود: مالزی تجربیات خوبی را در بحث حلال دارد که قرار شد در این زمینه هم همکاری‌های خیلی نزدیکی داشته باشیم.

همچنین «محمد سبو» وزیر کشاورزی مالزی گفت: باید از تجربه و دانش فنی ایران در حوزه‌های مختلف به ویژه کشت برنج بدون آب و پرورش طیور و خاویار استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در چارچوب این توافق نامه باید دامنه مراودات تجاری و خرید و فروش محصولات کشاورزی را توسعه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha