کد خبر 210248
۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

رئیس کل دادگستری استان کرمان؛

دسترسی مردم به وکلا باید تسهیل شود

دسترسی مردم به وکلا باید تسهیل شود

 رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که باید دسترسی مردم به وکلا را تسهیل کنیم، گفت: در حوزه بهره‌گیری از حضور وکلا در پرونده‌ها باید فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد و در این زمینه باید اعتماد مردم به وکلا افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی امروز اول مردادماه در دیدار با هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان اظهار کرد: اصل وکالت مسئله‌ای پذیرفته شده است و هیج تردیدی در این موضوع وجود ندارد.

وی با بیان این مطلب که باید دسترسی مردم به وکلا را تسهیل کنیم، افزود: در حوزه بهره‌گیری از حضور وکلا در پرونده‌ها باید فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد و در این زمینه باید اعتماد مردم به وکلا افزایش یابد.

حمیدی تصریح کرد: وکلا باید به نحوی عمل کنند که مردم به استفاده از وکیل ترغیب شوند و مردم راه رسیدن به حقوق خود را با بهره‌گیری از دانش و تخصص وکلا دنبال کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان آسیب‌شناسی اقدامات انجام شده در کانون وکلای دادگستری را مورد تاکید قرار داد و گفت: هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند ادعا کند که از هر آسیبی به دور است و این امر در دستگاه قضائی و کانون وکلا نیز وجود دارد و باید بر مبنای آسیب شناسی و خود نظارتی، مشکلات موجود برطرف شود که این امر در افزایش اعتماد مردم بسیار تاثیرگذار است.

محمد عارفی رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه این کانون در سال ۸۶ در استان تشکیل شده، ادامه داد: همواره تعامل خوب و سازنده‌ای بین کانون وکلای دادگستری و مجموعه قضائی برقرار بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷ هزار پرونده به وکلای تسخیری معرفی کرده‌ایم، افزود: مشاوره‌های قضائی با همکاری وکلای کانون به صورت روزانه در دادگستری و نیز در کانون وکلا ارائه می‌شود. ضمن اینکه قبلا دفتر ارائه مشاوره‌های حقوقی به زندانیان در زندان مرکز استان فعال بوده که در صدد فعالسازی مجدد این دفتر هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha