کد خبر 210238
۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

سردار قنبری خبر داد؛

555 سارق و مالخر در مرحله اول طرح مبارزه با سارقان منزل دستگیر شدند

555 سارق و مالخر در مرحله اول طرح مبارزه با سارقان منزل دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی فراجا از شناسایی و دستگیری 555 سارق و مالخر در طرح عملیاتی مبارزه با سرقت منزل و اعتراف این افراد به 604 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، سردار "محمد قنبری" رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به هدفگذاری پلیس آگاهی فراجا برای تشدید مبارزه با سرقت اظهار داشت: طرح عملیاتی مبارزه با سرقت منزل با هدف شناسایی و دستگیری سارقان حرفه ای و خریداران اموال مسروقه و همچنین بالا بردن احساس امنیت در جامعه به مدت 3 روز به طور همزمان در استان های سراسر کشور اواخر تیرماه سال جاری به مرحله اجرا درآمد.
وی افزود: طی این بازده زمانی با انجام اقدامات پلیسی و درعملیات های جداگانه 515 سارق و 40 مالخر دستگیر و همچنین 604 فقره سرقت کشف شد.  

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به کم توجهی مالباختگان به نگهداری صحیح اموال با ارزش همانند طلا، جواهر، وجوه نقد، سکه و ... در منزل به جای سپردن آن ها به صندوق امانات خاطرنشان کرد: عدم توجه به نکات ایمنی (نصب سیستم های هشدار دهنده و دوربین‌های مداربسته)، بی توجهی به تردد ساکنان و عدم اطمینان از بسته بودن درب های ورودی و پارکینگ‌ها و ... را می توان از جمله عوامل گرایش سارقان به سرقت از منازل نام برد.

وی تصریح کرد: اگرچه اقدام های مقابله ای در برخورد با سارقان حرفه ای و خریداران اموال مسروقه با استفاده از تمام توان و امکانات موجود و مشارکت سایر رده های تخصصی فراجا در سراسر کشور در دستور کار پلیس آگاهی است، اما لازم است شهروندان نیز به نکات ایمنی برای جلوگیری از سرقت توجه کرده و هرگونه تردد مشکوک افراد ناشناس را در اسرع وقت با مرکز فوریت های پلیسی 110 در میان بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha