کد خبر 210071
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

مدیر کل بنیاد شهید استان آذربایجان غربی در گفتگو با «حیات»؛

کتاب اسارت در تولد رونمایی شد

کتاب اسارت در تولد رونمایی شد

مدیر کل بنیاد شهید استان آذربایجان غربی گفت: رونمایی از کتاب «اسارت در تولد» روز پنجشنبه 29 تیرماه با حضور جمعی از فرماندهان، یادگاران دفاع مقدس و نویسنده این اثر در سالن جلسات  اداره کل برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین داود میرزایی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی در گفتگو با حیات با تاکید بر لزوم بازخوانی و تبیین خاطرات مبارزان انقلابی و رزمندگان و آزادگان ۸ سال دفاع مقدس گفت: در کشاکش این جنگ ها و نبردهای سخت و بعد از پایان هر جنگ آنچه باقی می ماند یاد و خاطره مبارزان و ایستادگی رزمندگان صحنه نبرد است.

وی افزود: تاریخ دفاع مقدس سرشار از رشادت‌هایی است که رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل انجام داده‌اند بنابراین برای تقویت روحیه انقلابی جامعه ضرورت دارد که به صورت منسجم و همه جانبه و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌ها در گسترش فرهنگ دفاع مقدس کوشید و این موضوع را به شیوه‌های مختلف به نسل جوان انتقال داد.

میرزایی ارزش های ناب جاری در رگ جامعه اسلامی ایران را برگرفته از اصیل ترین آرمان های آزادگان عنوان کرد و گفت: شرایط فعلی کشور نیاز به مجاهدت آزادگان در عرصه های مختلف داشته و حفظ دستاوردهای انقلاب با تلاش و مجاهدت آنان میسر می شود چرا که ایثارگران و شهدا خالصانه در راه اسلام و انقلاب جان دادند لذا اگر می‌خواهیم حافظ دین و انقلابمان باشیم باید رهرو واقعی شهدا باشیم.

مدیر کل بنیاد شهید استان آذربایجان غربی بیان کرد: این غیور مردان همان طور که در عرصه میدان جنگ دلیرانه از کیان خود دفاع کردند، در هنگام اسارت نیز صبورانه مقاومت ورزیدند و آنچه در اردوگاه های رژیم بعث عراق بر اسیران سرفراز ایران گذشت و صبر و استقامت مظلومانه که مبتنی بر آموزه های اسلامی بود، جلوه عظیمی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در تثبیت ارزش های متعالی دینی و ملی در میان جوانان است و نمادی از درک و شعور ملتی بپا خاسته در برابر تجاوز واستکبار است.

وی در ادامه اظهار کرد: کتاب اسارت در تولد زندگینامه جانباز معزز نگهبان است که مرحله به مرحله از زندگی وی تا جنگ تحمیلی و زمان اسارت تا بازنشستگی را بیان می‌کند.

میرزایی در پایان عنوان کرد: اسارت در تولد بخاطر مقاومت در سختی ها وعلاقه مندی نویسنده به وطن درسال 1401 از مجموعه 175 کتاب رونمایی شده در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، بهترین کتاب شناخته شده است و 500  جلد از آن تاکنون به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha