کد خبر 210004
۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸

برگزاری راهپیمایی سراسری نمازگزاران جمعه در محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم

برگزاری راهپیمایی سراسری نمازگزاران جمعه در محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم

نمازگزاران جمعه سراسر کشور با برپایی راهپیمایی، هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند.

به گزارش گروه سیاسی حیات، نمازگزاران سراسر کشور، پس از اقامه نماز جمعه این هفته تهران(جمعه 30 تیر) با برپایی راهپیمایی، هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کردند.

راهپیمایان در این مراسم، خواستار این شدند که دستگاه دیپلماسی با همکاری سایر کشورهای اسلامی در روابط دیپلماتیک خود با کشور سوئد تجدیدنظر کند.

همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سومین روز ماه محرم، ماه عزای حسینی و محکومیت مجدد صدور مجوز دولت سوئد به گروه‌ها و جریانات افراطی و نحله‌های شیطانی جهت سوزاندن قرآن کریم بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی؛

در روزهای عزای سید و سرور شهیدان کربلا، حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، شاهد بودیم دگر باره، عوامل شیطانی در کشور سوئد، به کتاب نورانی و انسان‌ساز «قرآن کریم» جسارت کردند. این کتاب الهی و پرفروغ که سراسر کلام نورانی خداوند منان و کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب آسمانی و سرشار از پیام‌ها و آموزه‌های راستین برای هدایت انسان‌ها بوده و به دست آخرین پیامبر، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، برای هدایت بشریت هدیه شده، مورد بی‌احترامی قرار گرفته و توسط شیطان‌صفتان و با حمایت دولت سوئد و پلیس مزدور آنان به آتش کشیده و نسبت به مقدسات مسلمانان توهین و رذالت صورت گرفت و شک نداریم که این حرکت سخیف با حمایت سردمداران صهیونیسم بین‌الملل و نحله‌های شیطانی آنان صورت پذیرفته و هرگز عظمت عزای حسینی و وحدت مسلمانان را برنتافتند و با کمال وقاحت و بی‌شرمی بار دیگر چهره رذیلانه خود را در نگاه عزاداران حسینی و با اهانت و سوزاندن کتاب آسمانی قرآن کریم، توسط عناصر افراط‌گرا و تندرو را که در مسیر نفرت‌پراکنی علیه مقدسات می‌باشد را مجاز شمردند. بی‌شک این اقدامات نابخشودنی و اهانت به قرآن کریم، یک ستیز سازمان‌یافته از سوی قدرت‌های استکباری و صهیونیست بین‌الملل بوده که با حمایت سخیف دولت سوئد صورت گرفته و با هدف تخریب اسلام انجام یافته و هرگز با تعالیم ادیان الهی قابل جمع نبوده و قابل تحمل نیست. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن محکومیت مجدد این اقدام ننگین کشور سوئد از همه‌ آزادی‌خواهان و موحدان جهان می‌خواهد در این ماه عزای حسینی، درکنار دیگر مسلمانان و آزادگان جهان از ادیان الهی، با سیاست پلید توهین به مقدسات و نفرت‌پراکنی مقابله کرده و این اقدام نفرت‌انگیز که با هدف اسلام‌هراسی، ناامن‌سازی جهان، تقویت افراط‌گری و خشنونت در جهان صورت می‌گیرد؛ مقابله نمایند. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از نمازگزاران نماز معنوی جمعه تقاضا دارد تا پس از اقامه نماز جمعه ٣٠ تیرماه ١٤٠٢ تظاهرات محکومیت این حرکت قرآن‌سوزی شیاطین را در سراسر کشور و به‌ویژه در تهران و در مصلای امام خمینی رحمت‌الله علیه، محکوم کرده و از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار دارد تا با همکاری سایر کشورهای اسلامی در روابط دیپلماتیک خود با کشور سوئد تجدیدنظر نمایند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha