کد خبر 209839
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:

برخورد با پدیده سرقت جزو مهمترین اولویت های پلیس کرمانشاه است

برخورد با پدیده سرقت جزو مهمترین اولویت های پلیس کرمانشاه است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اولویت بندی برنامه های پلیس کرمانشاه برای سال جاری ، گفت: یکی از مهمترین این برنامه‌ها برخورد با پدیده سرقت به عنوان یک عامل ناامن کننده جامعه و در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سردار«مهدی حاجیان» در قرارگاه مبارزه با سرقت کرمانشاه، اظهار داشت: برخورد با پدیده سرقت امروز به یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم تبدیل شده و از همین رو پاسخ به این مطالبه را به صورت جدی در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: در راستای برخورد با پدیده سرقت و با تلاش های انجام شده، سال گذشته شاهد رشد ۱۹ درصدی کشفیات سرقت های مهم بوده‌ایم.

سردار حاجیان با اشاره به کشف ۶۴ درصد کل سرقت های رخ داده در استان طی سال گذشته ، یادآوری کرد: بیشترین فراوانی کشفیات را نیز متعلق به وسایل داخل خودرو، قطعات خودرو و اماکن بوده است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه با اشاره به دستگیری ۱۱ هزار و ۱۰۵ سارق طی سال گذشته، گفت: بیش از هشت هزار و ۳۰۰ سارق در محدوده سنی ۳۱ تا ۵۰ سال قرار دارند.

وی همچنین با اشاره به سرقت احشام و اینکه این موضوع باعث نارضایتی عشایر و روستاییان شده است، گفت: سال گذشته ۲۰۸ فقره سرقت کشف و ۱۱۲ نفر دستگیر شدند که در حوزه کشفیات ۱۴ درصد و در حوزه دستگیری ۱۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته‌ایم.

سردار حاجیان همچنین از کشف بیش از هزار و ۷۰۰ فقره سرقت خودرو در سال ۱۴۰۰، یادآوری کرد: در این راستا نیز بیشتر سرقت‌های رخ داده کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به نقش معتادان متجاهر در وقوع سرقت ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر شناسایی شده داریم اما مشکلی که وجود دارد نبود مکان کافی برای نگهداری آن هاست.

وی همچنین بیشترین فراوانی سرقت در استان را مربوط به شهرستان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: در مجموع ۹۲ درصد کل سرقت ها در چهار شهرستان استان رخ می دهد.

سردار حاجیان در پایان گفت: با همه توان تلاش می کنیم فضا برای سارقان و مالخران در کرمانشاه ناامن تر از قبل شود و قطعا مردم شریف کرمانشاه به زودی اثرات طرح های مقابله ای با این افراد را لمس خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha