کد خبر 209838
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس در گفتگو با «حیات»:

رقم بودجه بنیاد شهید در بودجه سنواتی محدود است/ ضرورت همراهی مجلس با بنیاد شهید برای حل مطالبات ایثارگران

رقم بودجه بنیاد شهید در بودجه سنواتی محدود است/ ضرورت همراهی مجلس با بنیاد شهید برای حل مطالبات ایثارگران

سنگدوینی گفت: ضرورت دارد که در برنامه هفتم توسعه مطالبات ایثارگران در نظر گرفته شود تا با همراهی بنیاد شهید بتوانیم این جامعه را یاری و مطالباتشان را رفع کنیم.

رمضانعلی سنگدوینی عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ با تاکید بر مطالبه به حق جامعه ایثارگری گفت: دولت در بودجه‌ای که ارائه می دهد سقف هرینه ای تعیین می کند، زمانیکه نمی توان پا فراتر از آن رقم بودجه ای بگذاریم پس در این صورت نمیتوان نیازهای بنیاد شهید و امور ایثارگران در بودجه را محقق کرد.

وی با بیان اینکه از عملکرد رییس بنیاد شهید ناراضی نیستیم افزود: ارائه برخی خدمات بر عهده دولت و وزارتخانه هایی مثل بهداشت و صمت است و یک سری دیگر از خدمات بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است. با توجه به افزایش قیمت ها، تورم، تحریم ها و گرانی ها جانبازان ما در تامین برخی اقلام به مشکل خورده اند ولی به دلیل حفظ آبرو دم نمی زنند.

سنگدوینی اظهار کرد: مجلس در مسیر حمایت از ایثارگران حرکت کرده ولی نتوانسته تمامی انتظارات و نیازهای جامعه ایثارگری را برطرف کند که بسیاری از این کمبود ها به دلیل عواملی جانبی است.

وی گفت: بنیاد شهید طبق قراردادهایی که با سازمان ها و ارگان ها منعقد می کند در صدد رفع نیازهای ایثارگران و پاسخگویی به مطالباتشان است زیرا خود بنیاد شهید و امور ایثارگران به تنهایی سازمان ارائه دهنده خدمات که نیست پس به دلیل کمبود بودجه ای که دارد شاید نتوانسته آنگونه که باید نیازهای ایثارگران را پاسخ دهد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس در موضوع ایثارگری حمایت های لازم را داشته و خواهد داشت، عنوان کرد: ضرورت دارد که در برنامه هفتم توسعه این موارد در نظر گرفته شود تا با همراهی بنیاد شهید بتوانیم جامعه ایثارگری را یاری و مطالباتشان را رفع کنیم.

سنگدوینی در پایان خاطرنشان کرد: انتخاب آقای قاضی زاده هاشمی به عنوان رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مصادف شد با افزایش قیمت ها، گرانی ها و تورم. از سوی دیگر بنیاد معوقات قبلی داشت که ایشان به آنها رسیدگی کردند، در مجموع با حمایت دولت و مجلس لازم است که همراهی مان از این بنیاد را  افزایش دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha