کد خبر 209819
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

دغدغه‌های تابستانی استقلال و پرسپولیس در نقل و انتقالات

دغدغه‌های تابستانی استقلال و پرسپولیس در نقل و انتقالات

دو باشگاه پرطرفدار تهرانی هنوز نتوانستند در نقل و انتقالات خواسته‌های سرمربیان خود را برآورده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ پنجره نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران مدتی است که باز شده و باشگاه‌های مختلف با توجه به بودجه و هدف‌گذاری خود برای فصل جدید و مطابق با خواسته‌های کادرفنی درحال مذاکره برای جذب بازیکن و تقویت جمع نفرات خود در فصل جدید هستند و برخی از این اهداف تا کنون محقق شده و برخی دیگر به نتیجه نرسیده‌اند. در این میان با توجه به آمار و ارقام و برآیندی که تا این لحظه از نقل و انتقالات می‌توان به دست آورد، سپاهان و تراکتور دو تیم فعال و موفق نقل و انتقالات تابستانی بودند و در کنار آنها از گل گهر سیرجان هم می‌توان به عنوان تیمی یادکرد که چراغ خاموش در حال پیشروی و تقویت جمع نفرات خودش است. دو باشگاه سرخابی پایتخت اما با توجه به اینکه بیشترین انتظارات از آنها می‌رود تا کنون از رقیبان خود عقب افتاده و نتوانستند نیازهای خود را تا این لحظه به طور کامل برطرف کنند.

سپاهان با جذب احسان پهلوان، رضا اسدی، رضا شکاری، عیسی آل کثیر، هادی محمدی، کاوه رضایی و بازگشت محمدرضا حسینی تیمی به مراتب کامل‌تر از فصل گذشته در اختیار دارد و اکثر نفرات اصلی خودش از جمله پیام نیازمند را هم در تیم خودش نگه داشته است تا یکی از مدعیان جدی قهرمانی در این فصل از رقابت‌ها باشند.

تراکتور هم با جذب پورحمیدی، آقایی، شیری، آقاسی، خلیل زاده، شجاعی، رستمی و آلوارو خیمنز از بهترین و فعال‌ترین تیم های پنجره نقل و انتقالات تابستانی است که توانسته تیم قدرتمندی تا اینجای کار جمع کند و البته چند بازیکن خارجی هم مد نظر مسئولان باشگاه هستند که احتمالاً به زودی جذب خواهند شد و با تیم کامل‌تری نسبت به قبل به مسابقات فصل جدید پا خواهند گذاشت.

در این میان اما وضعیت سرخابی‌های پایتخت به اندازه دو رقیب شهرستانی خودشان خوب نیست.

باشگاه استقلال درون دروازه خودش نیاز به جذب بازیکن داشت و با نفراتی مثل پورحمیدی، بیرانوند و اخباری وارد مذاکره شد و در جذب هر سه بازیکن ناکام ماند و در نهایت قرارداد حسین حسینی با این باشگاه تمدید شد. در کنار این موضوع آبی‌پوشان به دنبال جذب داوود خالدآبادی از هوادار هستند تا در این پست تقویت شده و دیگر تنها گزینه در دسترسشان برای دروازه حسینی نباشد.

در خط دفاعی هم با جدایی غلامی و سیلوا، آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی جذب استقلال شدند و این باشگاه در جذب آقاسی و فلاح ناکام بود. شنیده می‌شود احتمالاً عارف غلامی هم به جمع آبی‌پوشان برگردد. در خط هافبک استقلال قصد دارد سعید عزت‌اللهی و یاسین سلمانی را جذب کند ولی هر دو پروژه تاکنون نتیجه بخش نبوده است. هرچند آبی‌ها به جذب سلمانی نزدیک شده ولی بعید است بتوانند سعید عزت‌اللهی را به ایران بیاورند.

بزرگترین مشکل آبی‌پوشان اما در خط حمله‌ است. جایی که محبی جدا شده و قایدی هم در یک قدمی جدایی است و البته نیاز به جذب یک مهاجم نوک ششدانگ در کنار مطهری هم احساس می‌شد که هنوز اتفاقی در این خصوص رخ نداده است و استقلال نیاز به جذب حداقل 2 مهاجم در این پنجره نقل و انتقالاتی دارد. اگر مهرداد محمدی بخواهد به عنوان وینگر به میدان برود جای خالی یکی از وینگرهای بوشهری استقلال پر می‌شود ولی در شرایط حال حاضر بازهم در این پست در استقلال شاهد کمبود بازیکن هستیم.

پرسپولیس روی کاغذ وضعیت بهتری از استقلال دارد. آنها بیرانوند را به هر شکل ممکن حفظ کرده و با جدایی گوهری تنها نیاز به یک بازیکن روی نیمکت در پست دروازه دارند. در خط دفاعی هم با وجود حفظ پورعلی‌گنجی و گولسیانی، این باشگاه اقدام به جذب کنعانی‌زادگان هم کرده تا تکمیل‌تر از قبل در  فصل جدید به میدان برود.

در خط هافبک هم بازیکنان کلیدی پرسپولیس حفظ شدند و قراداد نفراتی مثل سرلک و صادقی هم تمدید شد تا خیال یحیی از این ناحیه زمین راحت شود. شنیده‌ها حاکی از مذاکره با یاسین سلمانی و سعید عزت اللهی هم هست و این دو بازیکن علاوه بر استقلال از پرسپولیس هم پیشنهادات خوبی دارند ولی شنیده می‌شود سلمانی به استقلال نزدیک‌تر است و سعید عزت‌اللهی هم رقم یک میلیون دلاری رضایت‌نامه‌اش تبدیل به سنگ بزرگی شده که برداشتنش از توانایی سرخابی‌های پایتخت خارج است.

اما پرسپولیس هم مثل استقلال در خط حمله با مشکل کمبود بازیکن روبروست. هرچند محمد عمری و مهدی عبدی دو جوان این تیم همچنان در جمع سرخپوشان حضور دارند ولی جدایی آل کثیر، دیاباته و پریرا خلا بزرگی در این تیم در نوک حمله ایجاد کرده و حداقل نیاز به جذب دو مهاجم تمام کننده در این تیم احساس می‌شود. آل کثیر با پرسپولیس به توافق مالی نرسید و به سپاهان رفت و یحیی گل محمدی قصد دارد با جذب بازیکنان خارجی جای آنها را پر کند. البته از طرفی پرسپولیسی‌ها به دنبال جذب شهریار مغانلو از سپاهان هم هستند ولی این جابجایی به قدری بزرگ و دشوار است ک شاید کمتر هوادار این تیم امیدی به انجام شدنش داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha