کد خبر 209797
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

استاندار یزد:

رفع بیکاری نخبگان، رویکرد توزیع بخشی از تسهیلات و اعتبارات باشد

رفع بیکاری نخبگان، رویکرد توزیع بخشی از تسهیلات و اعتبارات باشد

استاندار یزد گفت: توزیع بخشی از تسهیلات و اعتبارات استانی باید بر مبنای حل مشکل بیکاری نخبگان و فارع‌التحصیلان دانشگاهی باشد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مهران فاطمی در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان، ایجاد اشتغال و احداث مسکن را از شعارهای اصلی دولت سیزدهم دانست و گفت: یکی از اقدامات مورد پیگیری جدی توسط تیم مدیریتی استان، اشتغالزایی متناسب با رویکردها و ریل گذاری های جدید استان است.

وی در ادامه به برنامه دولت برای ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: تعهد اشتغال استان یزد در سال گذشته ۲۳ هزار نفر بود که به استناد آمار، به صورت ۱۲۶ درصدی محقق شده است.

فاطمی سهم استان یزد در تعهد اشتغال سال جاری را ۲۶ هزار شغل عنوان و تصریح کرد: براساس آمار مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان در این فصل به رقم ۷.۲ درصد رسیده که اگرچه رقم خوبی است اما نسبت به آن قانع نیستیم.

وی یکی از دغدغه های بزرگ مدیریت ارشد استان را مسئله بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست و گفت: در این راستا باید بسته ای جهت رفع بیکاری فارغ التحصیلان در قالب تحقق تعهد اشتغال استان تدوین شود.

استاندار یزد اظهارداشت: رویکرد توزیع تسهیلات و اعتبارات، زیرساخت ها و صدور مجوزها باید مبتنی بر حل مسئله بیکاری نخبگان و فارع التحصیلان دانشگاهی باشد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش از عزم جدی استان جهت تغییر ریل اقتصادی از «اقتصاد منبع محور» به «اقتصاد دانش بنیان» خبرداد و به تبیین برخی از برنامه های استان جهت تحقق این مهم پرداخت.

وی با اشاره به نامگذاری سال گذشته به نام «تولید؛ اشتغال و دانش بنیان» و اقدامات حمایتی ویژه استان از این حوزه، اظهارداشت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق، فقط مختص شعار سال نیست و در سال جدید نیز تداوم خواهد داشت.

استاندار یزد در ادامه به آمار موجود در زمینه بیکاری بانوان اشاره و خاطرنشان کرد: اراده جدی استان پیگیری مباحث مربوط به ایجاد اشتغال برای بانوان؛ با رعایت ملاحظات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اشتغال این قشر خواهد بود.

وی در ادامه خطاب به مسئولین حاضر در نشست، بر توجه به ایجاد اشتغال روستایی و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در روستاها تاکید کرد.

عالی ترین مقام اجرایی استان در همین راستا افزود: بازدید های میدانی از روستاها به منظور بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری در دستور کار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha