کد خبر 209798
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

حادثه عاشورا درس و سرمشق زندگی برای آزادگان جهان است

حادثه عاشورا درس و سرمشق زندگی برای آزادگان جهان است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان گفت: مردم و آحاد جامعه باید از حادثه کربلا و واقعه عاشورا در طول مسیر زندگی خود درس بگیرند، زیرا هر لحظه آن برای آزادی‌خواهان جهان، مسیر رسیدن به حقیقت و سرمشق زندگی است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت‌الاسلام عبدالعلی ایمانی روز چهارشنبه در مراسم روضه صبح هیات رزمندگان استان گلستان در امامزاده عبدالله گرگان اظهار کرد: ایثارگری رزمندگان در دفاع مقدس، نمونه الگو گرفتن انسان‌های آزاده از قیام کربلا بود که جوانان امروز هم باید از آن روزهای حماسه و نبرد درس ایثار و شهادت بگیرند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین و اولین انگیزه امام حسین (ع) برای قیام، اقامه دین و احیای آیین جد بزرگوارش حضرت محمد (ص) و ادامه راه پدرش حضرت علی (ع) و برادر امام حسن مجتبی (ع)، بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا استان گلستان گفت: بعد از گذشت نیم قرن از رحلت حضرت محمد (ص)، دین اسلام دچار انحراف شده بود که نمونه آن زمان را امروز از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی می‌بینیم که سعی دارند با هر روش و شیوه‌‍‌ای دستاوردهای نظام را که برگفته از دین اسلام است، برای جوانان و مردم منحرف کنند.

ایمانی اضافه کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی نیز با الگوگیری از قیام امام حسین (ع) توسط انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و ما نباید در مقابل هرگونه انحراف و بدعتی که در دین اسلام ایجاد می‌شود، سکوت کنیم.

وی یادآور شد: در دوران رژیم شاهنشاهی، حاکمان پهلوی بدعت‌های اساسی و انحرافات زیاد و چشمگیری ایجاد کرده بودند و این مساله باعث شد تا قیام علیه آن بدعت‌ها شروع شود و در نهایت به پیروزی جبهه اسلام رسید.

وی تاکید کرد: در ادامه مسیر انقلاب اسلامی، باید بدانیم و یاد بگیریم و یاد دهیم که در طول تاریخ کسی مثل امام حسین (ع) با افرادی چون یزید بیعت نمی‌کند.

براساس این گزارش، «روضه صبح» از اول محرم به مدت هفت روز در امامزاده عبدالله گرگان همراه با روضه‌خوانی، سخنرانی، مداحی و سینه‌زنی و قرائت زیارت عاشورا برپا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha