کد خبر 209590
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد:

فارس مهیای میهمانان تابستانه/افتتاح ۱۰ اقامتگاه بومگردی در فارس

فارس مهیای میهمانان تابستانه/افتتاح ۱۰ اقامتگاه بومگردی در فارس

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اشاره به آمادگی اماکن تاریخی و فرهنگی این استان برای پذیرایی از میهمانان و گردشگران تابستانی، یکی برنامه‌های امسال را بهره‌برداری از ۱۰ اقامتگاه بومگردی، ذکر کرد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سید موید محسن‌نژاد دوشنبه ۲۶ تیر با اشاره به اینکه فارس یک استان چهارفصل بوده و در همه ایام سال، مقصدی برای گردشگری است، گفت: علاوه بر ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و آب و هوایی فارس که برای هر گردشگری جذاب است، موقعیت جغرافیایی این استان، آن را در مسیر تردد سیاحان و گردشگران داخلی و خارجی قرار داده است.

محسن‌نژاد با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر فارس، با توجه به اینکه تابستان فصل تعطیلی مراکز آموزشی محسوب می‌شود، در این ایام فعال است، گفت: رضایت عمومی مردم و بازدیدکنندگان از مکان‌های گردشگری یک اولویت مهم محسوب می‌شود. از طرفی بهسازی نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، تأسیسات برق‌رسانی، تجهیزات خدماتی و امکانات رفاهی در اماکن تاریخی فرهنگی مورد توجه قرار دارد و امیدواریم که با تخصیص اعتبارات لازم، امسال بخشی از مشکلات کنونی اماکن تاریخی فرهنگی برطرف شود.

او به ضرورت رعایت برخی موراد از سوی بازدید کنندگان نیز اشاره و اضافه کرد: رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی در بازدید از مکان‌های تاریخی، فرهنگی از الزامات است و هر گردشگری نیز باید در حفظ بناها و آثار تاریخی و فرهنگی، همراهی داشته باشد و دست اندرکاران را کمک کند.

محسن‌نژاد همچنین با اشاره به اینکه بهره‌برداری از ۱۰ اقامتگاه بومگردی، یکی از برنامه‌های مد نظر است، گفت: با اضافه شدن این واحدها به ظرفیت موجود، تعداد اقامتگاه‌های بومگردی فارس به ۱۹۵ واحد افزایش می‌یابد.

او، یکی از راه‌های توسعه صنعت گردشگری در مقیاس متوسط و کوچک را، توسعه بومگردی به‌ویژه در شهرستان‌ها و مناطق کمتر شناخته‌شده و کمتر توسعه‌یافته ذکر و اضافه کرد: با این رویکرد توزیع مناسب سفر بیش‌ازپیش در راستای گردشگری پایدار عملیاتی می‌شود.

محسن‌نژاد گفت: توجه به گردشگری روستایی و تلاش برای گسترش بومگردی‌ها می‌تواند از مهاجرت روستاییان به شهرها، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ... کاسته و زمینه را برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، تداوم تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی و ... بیشتر فراهم کند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: توسعه گردشگری می‌تواند به بهره‌گیری از معماری بومی، رعایت اصول زیست‌محیطی و پسماند، پذیرایی از گردشگران با غذاهای محلی، رونق صنایع‌دستی در محیط‌های روستایی و عشایری و پایداری الگوهای معیشتی این‌گونه زیستگاه‌ها و رونق اقتصادی صنعت گردشگری مناطق روستایی استان بینجامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha