کد خبر 209577
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

۹۸ هزار شهروند قزوینی از تامین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند

۹۸ هزار شهروند قزوینی از تامین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند

مدیرکل تامین اجتماعی قزوین با بیان اینکه ۹۸هزار و ۴۷۲ نفر مستمری‌بگیر در استان قزوین داریم، گفت: ۸۶۵ هزار و ۸۷۱ در استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد ۲۶۹هزار و ۳۳۱نفر بیمه شده اصلی و سایر بیمه شده تبعی هستند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حمید کوزه‌گرها روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته تامین اجتماعی برگزار شد،افزود: استان قزوین با توجه به اینکه جزو استان‌های صنعتی محسوب می‌شود و جمعیت کارگری بالایی نیز دارد، به همین تناسب ۶۴ درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی تامین اجتماعی، ناپایداری منابع و در کنار آن استقراض بی‌رویه از نظام بانکی برای اجرای تعهدات در سال های گذشته است به طوری که از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان استقراض از نظام بانکی اتفاق افتاده است.

کوزه گرها با اشاره به اقدامات انجام شده طی ۲ سال اخیر برای کاهش حجم مطالبات دولت به تامین اجتماعی، ادامه داد: در دولت سیزدهم حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ پرداخت شد و پرداخت این مطالبات برخلاف دوره‌های پیش از مسیر واگذاری سهام شرکت‌های مناسب انجام گرفت.

این مسوول تاکید کرد: همچنین به‌منظور پیشگیری از انباشت بدهی دولت، در سال جاری نیز پرداخت حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان در قانون بودجه پیش‌بینی شده است که این موضوع عامل مهمی در پایدارسازی صندوق خواهد بود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: ماهانه ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مقرری در استان به به چهار هزار و ۴۰۸ نفر پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: ۲۶۹ هزار و ۳۳۱ بیمه شده تامین اجتماعی در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد ۱۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر بیمه شده اجباری هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین افزود: اولویت سازمان تامین اجتماعی، توسعه خدمات درمانی است که بر همین اساس سهم توسعه زیرساخت‌های درمانی در بودجه افزایش یافت.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون بیشتر خدمات به‌صورت غیرحضوری و سهل‌الوصول در اختیار بیمه‌شدگان قرار دارد و در سامانه‌های غیرحضوری که به راحتی از طریق تلفن همراه هم در دسترس قرار گرفته است افراد می‌توانند محتوای آموزشی متنوع مورد نیاز را درباره استفاده از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی مشاهده کنند.

کوزه گرها ادامه داد: دسازمان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم کارهای بزرگی انجام داده و ۴۲نوع خدماتی که به ارباب رجوع ارائه می‌دهیم غیرحضوری شده که این عمل، ۹۰میلیون‌بار مراجعه را به این سازمان کاهش داده است.

وی در خصوص خدمات و فعالیت‌های دیگر سازمان تامین اجتماعی استان قزوین نیز گفت: در خصوص کمک به ارباب‌رجوع و بیمه‌شدگان اقداماتی از جمله پرداخت هزینه کامل ناباروری و مرخصی استعلاجی انجام شده که از ۶ماه به ۹ماه تغییر پیدا کرد و سازمان تامین اجتماعی حق‌الزحمه این ایام را به فرد مربوطه پرداخت می‌کند.

این مسوول در ادامه به عملکرد اداره کل تامین اجتماعی استان قزوین اشاره کرد و گفت: طی یک سال گذشته در استقرار میز خدمت حضوری رتبه اول و در میز خدمت الکترونیکی رتبه پنج را داشتیم، در سه ماهه چهارم سال رتبه چهارم را در بین ادارات کل تیپ دو و رتبه ششم را در بین ۳۴ اداره کل داشته و در جشنواره شهید رجایی هم رتبه برتر را کسب کردیم.

کوزه گرها اضافه کرد: کارفرمایان از شرکای اصلی ما هستند که بیشترین حق بیمه را پرداخت می‌کنند، هدف ما این است که شرکت‌ها و کارگاه‌ها روال عادی را ادامه دهند و پابرجا باشند؛ اما گاهی با مشکل مواجه می‌شوند و لیست بیمه آن‌ها رد نمی‌شود، که برای این کارگاه‌ها بخشودگی جرایم درنظر گرفته شده و تا پایان مرداد ماه این امکان برای آن‌ها فعال است.

وی یاد آور شد: در حال حاضر در سطح استان حدود ۱۸ هزار و ۳۶۰ کارگاه داریم که کارکنان آنها تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha