کد خبر 209550
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

با حضور رئیس جمهور؛

نخستین سیاه چادر ایمن عشایری در مارگون افتتاح شد

نخستین سیاه چادر ایمن عشایری در مارگون افتتاح شد

با حضور رئیس جمهور و مسئولان ملی و استانی نخستین طرح سیاه چادر ایمن به معنای برپا شدن سیاه چادرها بر روی سکوهایی با ارتفاع یک متر در شهرستان مارگون بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمدنیز در این آیین گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته شده طرح ساماندهی سکونتگاه های عشایری (ساخت سکوهای نشیمن) با مشارکت امور عشایر،گروه های جهادی و عشایرنشینان در حال اجراست.

علی احمدزاده افزود: در این طرح که چهار میلیارد تومان برای آن اختصاص یافته سکوهایی با ارتفاع یک متر و در ابعاد چهار در ۶ متر مربع احداث می شود.

وی بیان کرد: به ازای احداث هر سکوی نشیمن مصالح ساختمانی به ارزش ۱۵ میلیون تومان به عشایر پرداخت می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با تامین مصالح، عشایرنشینان با کمک گروه های جهادی استان سکوهای نشیمن احداث می کنند.

وی تاکید کرد: ساخت سکوهای نشیمن باعث می شود تا اهالی از گزند نیش خزندگان و حشرات در امان باشند و همچنین در بارندگی های سیلابی دچار آبگرفتگی نشوند.

رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه وارد یاسوج شدند.

همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می کند.
طرح های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر،کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه بهره برداری می شود.

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha