کد خبر 209311
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی:

اربعین عامل تعمیق وحدت در آذربایجان‌غربی است

اربعین عامل تعمیق وحدت در آذربایجان‌غربی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه وجود شهدایی از اهل تسنن و تشیع گواه روشنی بروجود وحدت بین اقشار مختلف مردم این استان است، گفت: اربعین عامل تعمیق وحدت بین آحاد مختلف مردم استان است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز شنبه در جلسه ستاد اربعین آذربایجان‌غربی به برپایی نمایشگاه‌هایی در خروجی کشور از جمله در مرزهای تمرچین و پیرانشهر با تصاویر شهدای این استان اشاره کرد و افزود: برپایی این نمایشگاه اقدامی خوب بوده و به عبارتی وحدت این استان را برای مهمانانی که که از مرزها وارد می شوند، نشان می دهد.

وی با بیان اینکه کل مباحث امام حسین (ع) فرهنگی است، اضافه کرد: هرکاری در راه امام حسین (ع) انجام می دهیم، کاری فرهنگی است.

وی با بیان اینکه ارگانهایی نظیر تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه و مرکز بزرگ اسلامی باید در این موضوع به خوبی ورود کنند، اظهار کرد: اقداماتی که با محوریت اربعین صورت می گیرد، تاثیرات فرهنگی‌اش در آینده بیشتر خواهد شد.د

رییس کمیته فرهنگی ستاد اربعین آذربایجان‌غربی بر لزوم هماهنگی بین گروه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: محیط آرایی درکل شهرها و همچنین مرزها باید جدی گرفته شود.

حجت الاسلام علی میرزایی ادامه داد: آموزش های لازم برای تمامی زوار از طریق رسانه ملی داده شود و همچنین عواملی که در موکب ها خدمت می کنند، آنها نیز آموزش های لازم را ببینند.

وی ادامه داد: همچنین برای موکب ها باید روحانی انتخاب شود و این روحانیان نیز آموزش لازم را ببینند و علاوه براین روحانیان کاروان ها آموزش دیده و در موکب ها مستقر شوند.

در این جلسه اعضای حاضر به ارایه برنامه های فرهنگی، نظرات و پیشنهادات خود پیرامون برگزاری بهتر اربعین امسال پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha