کد خبر 209256
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸

۱۴۰ طرح بهداشتی و درمانی همدان در دست اجرا است

۱۴۰ طرح بهداشتی و درمانی همدان در دست اجرا است

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: هم اینک ۱۴۰ طرح حوزه علوم پزشکی به متراژ ۲۴۰ هزار مربع در دست اجرا است که ۱۰۰ هزار متر مربع آن مربوط به بیمارستان یک هزار تختخوابی است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمدمهدی مجذوبی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مکان، اعتبار و ردیف بودجه برای ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی، مشخص شده و تا ۲ ماه آینده عملیات اجرایی این طرح آغاز می شود.

وی ادامه داد: ۱۶ طرح خیری شامل سرای کودکان نیز در حوزه بهداشت و سلامت در دست اجرا است که بخشی هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

مجذوبی خاطرنشان کرد: یکسال گذشته هفت طرح ملی با اعتبار سه میلیارد تومان با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تفاهم نامه منعقد شد که شامل چهار طرح مساله محور و سه طرح محصول محور است.

وی افزود: در این راستا ۶۹ محصول در طول چند سال گذشته تولید شده که از این تعداد ۱۹ محصول مربوط به سال گذشته است.

مجذوبی گفت: در حوزه دانشجویی و تربیت بدنی دانشجویان، سرانه ورزش دانشجویی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از چهار هزار متر به هشت هزار متر افزایش یافت.

وی اظهار داشت: با افتتاح خوابگاه ریحانه ۲ در هفته دولت ۴۰۰ نفر به ظرفیت خوابگاهی دانشجویان اضافه و باعث ارتقای کیفیت خوابگاه های دانشجویی می شود.

مجذوبی ادامه داد: راه اندازی خوابگاه متاهلی نیز مورد اهتمام و توجه دانشگاه علوم پزشکی همدان است و سال گذشته ۲۰ واحد افتتاح تا پایان سال نیز ۲۰ واحد دیگر افتتاح می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تاکید کرد: هشت درصد از دانشجویان متاهل متقاضی خوابگاه های دانشجویی این استان اسکان داده شدند که نرم کشوری آن ۱.۶ درصد است.

مجذوبی اظهار داشت: چهار رشته مقطع به رشته های دانشگاه علوم پزشکی همدان افزوده شدند که شامل ۲ رشته در مقطع پی اچ دی تشریح و مامایی در همدان و ۲ رشته کارشناسی فوریت ها و هوشبری برای ملایر می شود.

وی گفت: ۲۰ ماه گذشته ۱۶ مورد طرح شامل پروژه ۲۰ واحدی خوابگاه متاهلی، بیمارستان ۸۰ تختخوابی فاطمیه، سلامتکده طب ایرانی، سردخانه واکسن غرب کشور، پایگاه سلامت در مناطق سولان، محمدیه، آزادی، رضوان، مرکز جامع سلامت قاسم آباد، شهید بهشتی، تویسرکان و پایگاه های اورژانس در سد کلان و شیرین سو و مرکز دیالیز بیمارستان شهید قدوسی نهاوند بهره برداری شد.

مجذوبی ادامه داد: البته سه طرح دیگر در ۲۰ ماه گذشته بهره برداری شد که شامل راه اندازی بخش دندانپزشکی تحت بیهوشی در بیمارستان پورسینا شهرستان بهار، مرکز نواوری و شتاب دهی و خوابگاه شهید همدانی می شود.

وی با بیان اینکه تا هفته دولت ۱۷ طرح بهره برداری می شود که شمار طرح ها معادل ۲۰ ماه گذشته است خاطرنشان کرد: ۲۰ ماه گذشته ۲ هزار طرح در کشور با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عقد قرارداد شد که سهم همدان ۱۱۱ طرح بهداشتی است.

وی یادآوری کرد: استان همدان تاکنون بدون خدمات رادیوگرافی دولتی بود که از هفته دولت امسال این خدمات در بیمارستان بعثت ارایه می شود.

مجذوبی ادامه داد: راه اندازی همراه سرا با کمک خیران در بیمارستان بعثت آغاز شده است تا با ایجاد مجموعه ۲۱ واحدی بتوان کمکی به همراه بیماران کرد تا از نظر اسکان مشکلی نداشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: این دانشگاه با ۱۴ هزار پرسنل، ۵۰۹ عضو هیات علمی، ۱۱ دانشکده و ۲۰ مرکز تحقیقاتی خدمات را در حوزه های مختلف ارایه می دهد.

وی بیان کرد: هفت هزار و ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی همدان مشغول به تحصیل هستند که ۵۰۰ دانشجو خارجی هستند.

مجذوبی اظهار داشت: در حوزه تحقیقات، از سال گذشته رویکرد جدید در حوزه فناوری اتفاق افتاد بنابراین علاوه بر تولید دانش در حوزه فناوری نیز ورود جدی شد به گونه ای در مدت کوتاه با صعود هفت پله ای در جمع دانشگاه های تیپ ۲ قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد از ماه ها پیگیری پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان مصوب شد و این می تواند زمینه را برای فعالیت اساتید و محققان داخل و خارج دانشگاه برای تبدیل علم و دانش به محصول و فناوری های نوین فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha