کد خبر 209249
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

استاندار کردستان از عدم پیشرفت مناسب طرح گردشگری صلوات آباد انتقاد کرد

استاندار کردستان از عدم پیشرفت مناسب طرح گردشگری صلوات آباد انتقاد کرد

استاندار کردستان از عملکرد دستگاه های مرتبط در بحث انجام مطالعات طرح گردشگری صلوات آباد و عدم انجام امور در موازات با کارهای مطالعاتی، انتقاد کرد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در جلسه بررسی طرح های گردشگری گردنه صلوات آباد سنندج اظهار کرد: تداخلات اراضی مرتبط با این طرح طبق وعده قبلی باید تا ۱۵ مرداد رفع و تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه روالی که مد نظر بود، انجام نشده است، یادآور شد: اولویت رفع تداخلات لکه های سرمایه گذاری باشد تا زمینه برای شروع بکار سرمایه گذاران و بقیه دستگاه ها ایجاد شود.

استاندار کردستان بر لزوم در اختیار دادن نقشه های کاربری مورد نیاز به راه و شهرسازی برای ایجاد راه دسترسی طرح های گردشگری صلوات آباد تاکید و اضافه کرد: دستگاه ها اجرای این طرح ۲۰ هکتاری را به بهانه تداخل کوچکی در منطقه آساوله به تاخیر نیندازند؛ توقع ما بیشتر از این بود و باید کار سریعتر از این وضعیت جلو می رفت.

زارعی کوشا از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست بحث تامین اعتبارات این طرح را تعیین تکلیف کند و افزود: دستگاه های مختلف با جدیت برای اجرای طرح گردشگری صلوات آباد ورود کنند و در این قضیه کوتاهی نکنند.

انتقاد از عدم پیشرفت کار

معاون امور عمرانی استاندار کردستان هم با بیان اینکه مشاور کار لکه گذاری اولیه را انجام دهد، افزود: طرح آماده سازی باید اجرا و خطوط اولیه منطقه برش داده شود.

کیومرث حبیبی اضافه کرد: کار اجرایی طرح گردشگری صلوات آباد به دلیل ناهماهنگی خوب پیش نمی رود و نقشه های اولیه نیز در اختیار معاونت عمرانی قرار داده نشده است.

وی یادآورشد: لکه هایی که معارض ندارد و منظره خوبی دارد، آماده سازی و برای ایجاد راه دسترسی در اختیار راه و شهرسازی قرار گیرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان هم بر لزوم دقت بالا در اجرای طرح گردشگری صلوات آباد تاکید کرد و گفت: اگر مشکل معارض در نظر گرفته نشود، در آینده با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

حامد قادرزاده با بیان اینکه در صورت بهره برداری از خط آهن همدان سنندج، این منطقه ارزش بالایی خواهد یافت، اضافه کرد: دستگاه ها نمایندگان تام الاختیار خود را در جلسات داشته باشند تا خروجی جلسات بهتر باشد.

رفع تداخلات طرح گردشگری صلوات آباد تا ۱۵ مرداد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان هم گفت: عملیات نقشه برداری هزار و ۶۰۰ هکتار از طرح گردشگری صلوات آباد به پیمانکاران واگذار شده که کار نقشه برداری هزار هکتار آن به اتمام رسیده و به دستگاه ها ابلاغ شده است و ۶۰۰ هکتار باقی مانده نیز به زودی پایان می یابد.

بهزاد شریفی پور ادامه داد: طی این مدت مطالعات فیزیوگرافی، توپوگرافی، کارشناسی قابلیت اراضی و ۶۰ درصد مطالعات اقتصادی و اجتماعی توسط شرکت مشاور انجام شده است.

وی مشکل اصلی در پیشرفت اجرای مطالعات طرح گردشگری صلوات آباد را بحث معارض عنوان کرد و افزود: قرار شده تا ۱۵ مرداد تداخلات ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار پلاک های صلوات آباد و دولت آباد برطرف شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: نقشه برداری اولیه در اختیار راه و شهرسازی قرار می گیرد تا در زمینه ترسیم راه های دسترسی در این طرح اقدام شود.

شریفی پور اضافه کرد: دستگاه های اجرایی از جمله آب منطقه ای، شرکت برق، راهداری، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی و گردشگری منتظر دریافت اعتبارات مورد نیاز هستند تا پروژه های خود را به طور کامل انجام دهند که مصوب شده تا ۲۸ تیرماه اعتبارات مورد نیاز دستگاه ها به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارجاع داده شود.

وی همچنین گفت: هشت تا ۹ نقطه برای تامین آب پایدار این طرح از طریق حفر چاه، آب سدها و پسماند فاضلاب سنندج، در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha