کد خبر 209038
۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

با ایجاد پالایشگاه شیر؛

افزایش ارز آوری محصولات لبنی به ۲ میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار

افزایش ارز آوری محصولات لبنی  به ۲ میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی گفت: با ایجاد پالایشگاه شیر، صادرات محصولات لبنی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ سلیمانی عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی گفت: با توجه به آنکه اقتصاد دستوری در اسلام و علم نیست، نمی دانیم چرا مسئولان برآن تاکید دارند و می خواهند مملکت را به جایی ببرند که به نفع ملت نیست.

اوافزود:اگر بخواهیم فرمایشات مقام معظم رهبری را اجرا کنیم تا با تولید دانشی بتوانیم محصولات را صادر و مانع واردات شویم، نیاز به آموزش داریم.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی با تاکید بر داشتن وزیر صادرات در راستای توسعه صادرات گفت: اگر صادرات و ارزآوری مهم است، وزارتخانه یک سازمانی می خواهد که با سازمان دیگر هماهنگ شود که متاسفانه بخش خصوصی حریف دولتمردان نیست به طوریکه به رغم دستور و ابلاغ رئیس جمهور های مختلف، زیرمجموعه ها جواب نمی دهند و تولیدکنندگان همچنان سرگردانند.

او ادامه داد: علی رغم آنکه طرح احداث پالایشگاه شیر در ستاد اقتصادی به عنوان طرح ملی انتخاب شد و بر مبنای آن قرار شد با ۵۲۰ میلیون ارز ۴۲۰۰ تومانی بتوانیم از واردات ۶۰۰ میلیون اجزای شیر که ۳۵۰ میلیون برای کره و مابقی دیگر اجزای شیر است، جلوگیری کنیم، اما به سبب اقتصاد دستوری نمی گذارند کار کنیم.

سلیمانی با اشاره به توقف صادرات کره گفت: در شرایط کنونی صادرکننده کره هستیم و بنابر آمار در سال گذشته با ۵۰۰ هزارتن صادرات توانستیم ۷۰۰ میلیون دلار ارزآوری داشته باشیم که با احداث پالایشگاه میزان ارزآوری به ۲ میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار می رسد.

عضو هئیت مدیره صنایع لبنی اقتصاد دستوری را عامل رانت و توسعه فقر دانست و گفت: اکنون نمی دانیم چقدر یارانه در داخل و چقدر در خارج مصرف می شود. به عنوان مثال در خصوص شیر خشک بچه از اوکراین و قزاقستان با نرخ ۱۰ دلار می رود، اما از ایران با ۲ دلار صادر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha