کد خبر 209046
۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰

مدیر کل بنیاد شهید استان گیلان در گفتگو با «حیات»؛

نخستین فراخوان آثار نویسندگان نوقلم استان گیلان

نخستین فراخوان آثار نویسندگان نوقلم استان گیلان

مدیر کل بنیاد شهید استان گیلان گفت: نخستین فراخوان شناسایی و دریافت آثار نویسندگان «نوقلم» استان گیلان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود.

محمد رضا داوطلب مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در گفتگو با حیات ضمن اشاره به نخستین فراخوان شناسایی و دریافت آثار نویسندگان «نوقلم»، گفت: نخستین فراخوان شناسایی و دریافت آثار نویسندگان «نوقلم» استان گیلان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با هدف آموزش تخصصی نویسندگان نوقلم و ایجاد انگیزه جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند برگزار می‌شود.

وی افزود: مهلت ارسال آثار تا 31 تیرماه است و علاقه مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به سایت نوید شاهد استان گیلان مراجعه کنند.

داوطلب در ادامه با اشاره به دومین فراخوان «هنرانقلاب و ایثار»، اضافه کرد: دومین فراخوان هنرانقلاب و ایثار ویژه هنرمندان شاهد و ایثارگر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به صورت استانی و کشوری برگزار می شود و همه علاقمندان جامعه ایثارگری می‌توانند آثار خود را با رعایت دستورالعمل حداکثر تا پایان مردادماه به بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های تابعه استان گیلان تحویل نمایند.

وی ضمن اشاره به دیدار با خانواده های ۱۰ شهید آستارا، بیان کرد: به منظور تکریم و تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران روز سه شنبه 20 تیرماه با همراهی مسئولان شهرستان با خانواده ۱۰ شهید و یک جانباز ۷۰ درصد آستارایی دیدار و گفت وگو کردیم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان تصریح کرد: در حال حاضر آنچه که آسایش و آبادانی را برای کشور پر افتخارمان فراهم کرده، در زیر سایه رشادت های فراموش ناشدنی جوانان غیور و با اخلاص در دوران هشت سال دفاع مقدس به دست آمده است. ما باید دلاورمردی های رزمندگان جان بر کف را که پیروی از ولایت فقیه را سرلوحه دفاع از میهن اسلامی خود قرار دادند، گرامی داشته و آن را به نسل های بعدی منتقل کنیم.

وی افزود: همه ما در مقابل شهدا، ایثارگران ‌و جانبازان و بزرگ منشی خانواده‌های آنان مسئول هستیم و باید هرچه در توان داریم به کار بگیریم، هر چند سختی‌هایی که این عزیزان کشیده‌اند با هیچ خدمتی قابل جبران نیست.

گفتنی است، مردم آستارا در مجموع ۱۶۷ شهید گلگون کفن در دوران دفاع مقدس تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند و جمعیت زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران در این شهرستان مرزنشین استان گیلان به حدود  ۳۶۰۰ نفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha