کد خبر 209031
۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی مطرح کرد؛

وعده صادق رئیس جمهور در رفع فقر مطلق در حوزه ایثارگران / به کمک حوزه علمیه در ترویج فرهنگ شهادت نیاز داریم

وعده صادق رئیس جمهور در رفع  فقر مطلق در حوزه ایثارگران / به کمک حوزه علمیه در ترویج فرهنگ شهادت نیاز داریم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اهمیت حوزه علمیه و منبر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین عامه مردم تاکید کرد و گفت: آیت الله رئیسی قول داده بودند تا فقر مطلق را از بین ببرند که این موضوع در حوزه ایثارگران تحقق یافته و فقر کاملا از بین رفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت توجه به مبحث شهید پروری گفت: پدر و مادری که شهیدی را پرورش داده‌ و تحویل جامعه داده‌اند، کاری بزرگ انجام داده اند. صبر و مقاومت خانواده شهدا تحسین برانگیز است.

وی افزود: نگاه الهی خانواده شهدا که هدیه‌ای را در راه خدا داده‌اند ستودنی است.

معاون رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما در بنیاد شهید توفیق این را داریم که خادم بخشی از بهترین بندگان خدا باشیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در مسائل تبلیغی در سطح ملی و بین المللی به دلیلی محدودیت هایی که در پیش رو داریم با چالش هایی مواجهیم. بر همین اساس در حوزه تبلیغی نیاز به همراهی و همکاری حوزه داریم که در این خصوص مبلغین می توانند بخشی از برنامه های خود را متمرکز بر موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کنند. در این بخش ما نیاز به تدبیر مراجع محترم برای پرداخت هرچه بیشتر به موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داریم.

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: در ایران روستایی وجود ندارد که در آن جانباز، رزمنده و شهیدی نداشته باشیم، حالا شهرها که جای خود دارد. این شهدا از روحانیون، کسبه و دانشجویان و حتی دانش آموزان بودند که بین ما زندگی می‌کردند و کنار آنها بودیم. اینها الگوهای واقعی و پیروان حقیقی مکتب امام حسین (ع) بودند که باید به مردم ارائه شوند.

وی با اشاره به نزدیکی ایام ماه محرم گفت: جریان مردمی نائب شهید را در مناسبت‌هایی مثل راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن راه اندازی کردیم اما همچنان نیازمند ایده پردازی و تقویت برنامه های ترویجی در این حوزه هستیم.

رئیس بنیاد شهید تاکید کرد: آیت الله رئیسی قول داد فقر مطلق را از بین ببرد و در حوزه ایثارگران این فقر کاملا از بین رفته است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۶۰ هزار نفر به جامعه ایثارگر ما اضافه شد این در حالیست که ۸۷۰ هزار خانواده در قالب ۳.۵ میلیون نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستند. ما ۸۰‌ هزار خانواده در سه دهک اول داشتیم که آن ها را از این دهک جدا کردیم. ما حقوق والدین شهدا و همسران شهدا که از قلم افتاده بودند را در همین فرایند برقرار کردیم و ۱۷۶ نفر را که بلاحقوق بودند تحت پوشش درآوردیم و امیدوارم در خصوص فرزندان شهدا کاستی های موجود مرتفع شود. ما در جهت استعدادیابی و آموزش و ورود این عزیزان به بازار کار تدارکاتی دیده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha