کد خبر 208973
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

«حیات» گزارش می‌دهد؛

خطیر و چالش‌های پیش رو در مدیریت استقلال

خطیر و چالش‌های پیش رو در مدیریت استقلال

مدیرعامل جدید استقلال به هیچ وجه کار راحتی روی صندلی مدیریت باشگاه ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ باشگاه استقلال این روزها اوضاع جالبی ندارد و نقل و انتقالات تابستانی پس از شکست در لیگ برتر و جام حذفی فصل گذشته و به دنبال آن قطع همکاری با ساپینتو تا این لحظه برای آنها مثبت پیش نرفته است و در نهایت انفعال در پنجره نقل و انتقالاتی حال حاضر و شکست سنگینی که در پروژه جذب بیرانوند مقابل پرسپولیس متحمل شدند در نهایت منجر به استعفای حجت کریمی و روی کار آمدن علی خطیر به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه بود. با وجود گذشت چند روز از انتصاب مدیرعامل جدید آبی‌ها هنوز اتفاق خاصی در نقل و انتقالات این باشگاه رخ نداده و تنها اقدامی که صورت گرفته تمدید قرارداد با محمدحسین مرادمند بوده و بازیکن جدیدی به خدمت گرفته نشده است. حالا خطیر در استقلال ماموریت خطیری در بستن تیم فصل آینده دارد و با چند چالش پیش رو باید دست و پنجه نرم کند.

معضل جذب گلر

استقلالی‌ها از حسینی راضی نیستند و قصد ادامه همکاری با او را نداشتند. عملکرد ضعیف کاپیتان استقلال درون دروازه آبی‌ها به قدری برای این تیم در فصل گذشته مشکل‌ساز بود که حتی پیش از مشخص شدن وضعیت سرمربی جدید، باشگاه استقلال به دنبال تغییر درون دروازه بود و با چند گزینه برای این پست مذاکراتی داشتند که همه آنها منجر به شکست شد. محمدرضا اخباری با گل گهر سیرجان به توافق رسید و پورحمیدی هم راهی تراکتور شد. حتی محمدرضا خالد آبادی، گلر تیم فوتبال هوادار هم که مد نظر استقلالی‌ها بود قرار است به پرسپولیس برود و مهم‌ترین شکست برای آبی‌ها در این پست اما مربوط به جذب بیرانوند بود. حالا خطیر که روی کار آمده باید فکری برای دروازه آبی ها داشته باشد. در داخل ایران گزینه قابل قبولی در دسترس نیست و جذب بازیکن خارجی هم دردسرهای خودش را دارد و اگر استقلال در این پروژه هم شکست بخورد ناچار باید دوباره به سمت حسینی برود، اتفاقی که برای سرمربی آبی‌ها خوشایند نخواهد بود.

جذب یک مدافع میانی

استقلال نیم فصل گذشته سیاوش یزدانی را از دست داد و جایش بازیکنی را به خدمت نگرفت و پس از پایان فصل هم با عارف غلامی و سیلوا قطع همکاری کرد تا در پست دفاع میانی با کمبود بازیکن جدی روبرو شود. آبی‌ها تنها آرمین سهرابیان را در این پست به خدمت گرفتند و حداقل یک بازیکن دیگر برای این قسمت از زمین نیاز دارند. شکست در جذب عارف آقاسی آنها را به سمت سامان فلاح کشاند ولی در مورد او هم مقابل گل گهر توانایی رقابت نداشتند و حالا باید دید تکلیفشان برای این نقطه از زمین چیست. خصوصاً که جواد نکونام اصرار زیادی به چینش تدافعی محکم برای تیمش دارد و خط دفاع براش فاکتور مهمی است و خالی ماندن این نقطه از زمین زیان‌های جبران ناپذیری برای این تیم خواهد داشت.

جای خالی محبی

محمد محبی یکی از مهره‌های کلیدی فصل گذشته استقلال بود که این باشگاه تلاش زیادی برای حفظ او به خرج داد ولی در نهایت موفق به ادامه همکاری با وی و گرفتن رضایت باشگاه پرتغالی سانتاکلارا نشدند و راهی روسیه و روستوف شد تا یک ستاره کلیدی استقلال از دست این تیم برود. آبی‌ها در پست وینگر مهرداد محمدی را جذب کردند ولی به هر حال از دست دادن محبی ضربه سنگینی از لحاظ فنی به این باشگاه وارد خواهد کرد و باید دید برنامه آبی‌ها برای این ضربه‌ای که به تیم‌شان وارد شده چیست.

پروژه حیاتی قایدی

محمد محبی تنها ستاره در حال خروج از استقلال نیست و مهدی قایدی هم شرایط مشابهی دارد. این بازیکن تحت قرارداد شباب الاهلی است و الاتحاد کلبا به هر شکل به دنبال جذب اوست و بعید است استقلال از لحاظ مالی توانایی رقابت با این باشگاه اماراتی را داشته باشد. اگر قایدی هم از استقلال برود دیگر بعید است آبی‌ها را به قدرت فصل قبل و در چهره یک تیم مدعی ببینیم و شرایط مالی آبی پوشان هم به گونه‌ای نیست که به این راحتی جای خالی قایدی و محبی را بتوانند پر کنند. ماموریت ویژه و حیاتی خطیر حفظ مهدی قایدی برای فصل آینده‌ است و به هیچ وجه هم کار راحتی محسوب نمی‌شود.

جذب مهاجم

استقلال در خط حمله با کمبود بازیکن روبروست و باید در این نقطه از زمین تقویت شود. ارسلان مطهری آن مهاجم ششدانگی که کار استقلال را در نوک حمله راه بیاندازد نبود و در مارکت ایرانی هم بازیکن خیلی قابل توجهی هم در دسترس آبی‌پوشان نیست و شاید نکونام بخواهد در این نقطه از زمین هم به دنبال بازیکن شاخص خارجی باشد که باتوجه به محدودیت‌های موجود کار دشورای محسوب می‌شود. علی خطیر باید از روابط خودش برای جذب بازیکنان خارجی با کیفیت و همچنین تامین ارزی باشگاه استقلال کند تا در این صورت مشکلات ترکیب استقلال با نفرات خارج از ایران رفع و رجوع شود و تیم قدرتمندی راهی مسابقات شده و باید دید چقدر در این کار موفق عمل خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha