کد خبر 208966
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱

مدرس حوزه: امر به معروف و نهی از منکر جدی گرفته شود

مدرس حوزه: امر به معروف و نهی از منکر جدی گرفته شود

مدرس حوزه علمیه گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید جدی گرفته شود تا جامعه سالم بماند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت‌الاسلام مرتضی فاطمی روز چهارشنبه در اجتماع مردمی حمایت و مطالبه قانون عفاف و حجاب که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از شهروندان در میدان ابوذر بیرجند برگزار شد افزود: موضوع حجاب در وصیت همه شهیدان وجود دارد و جزو دغدغه‌های آنان بعد از سفارش به پیروی از ولایت فقیه و مبارزه با استکبار جهانی است.

وی عنوان کرد: بعد از جریانات اخیر سوالات و شبهات زیادی پیرامون حجاب و عفاف مطرح شد، وقتی این شبهه را مطرح می‌کنند زوایا و ابعاد حجاب روشن می‌شود زیرا برخی شبهه می‌کردند در قرآن اسمی از حجاب و عفاف نیست و بدعتی از سوی روحانیون است در صورتی که طبق آیات متعدد، حجاب جزو ضروریات دین بوده و اگر انکار شود، کافر و و مرتد محسوب می‌شود.

مدرس حوزه علمیه مشهد گفت: طبق آیات قرآن خداوند به پیامبر اسلام (ص) دستور داده که زنان و دختران حجاب کامل داشته باشند که به عنوان جلباب از آن یاد شده لذا قرآن اصل حجاب را واجب و لازم دانسته و چادر را به عنوان حجاب کامل معرفی کرده است.

وی افزود: از همین رو لباس‌هایی که نیمی از بدن را می‌پوشاند در قرآن مطرح نیست و لحن قرآن در دستور به حجاب الزامی است که باید زنان خود را از مردان بپوشند.

حجت‌الاسلام فاطمی گفت: برخی افراد شبهه می‌کنند که زنان مؤمنین باید حجاب داشته باشند و سایر افراد در حجاب آزاد هستند اما بر این اساس نمی‌توانیم استدلال کنیم همه تکالیف برای مؤمنان است و دیگران تکلیفی ندارند.

وی با بیان اینکه بی حجابی گناه کبیره است و طبق نظر بنیانگذار انقلاب اسلامی حکم تعزیر دارد گفت: بی‌حجابی گناه شخصی و فردی نیست بلکه گناه عمومی و اجتماعی است که حق دیگران را ضایع می‌کند.

اجتماع کنندگان در این مراسم که همزمان با سراسر کشور به مناسبت ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب برگزار شد، شعارهایی سر دادند و اجرای سرود توسط دختران نوجوان و قرائت قطعنامه پایانی از دیگر برنامه‌ها بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha