کد خبر 208963
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

امام جمعه شیراز: فضای شهرها متناسب با ماه محرم مهیا شود

امام جمعه شیراز: فضای شهرها متناسب با ماه محرم مهیا شود

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: باید فضای شهرها متناسب با این ایام و برای برگزاری مراسم های عزاداری امام حسین (ع) آماده و مهیا شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ آیت الله لطف الله دژکام چهارشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی حرکت دسته‌های عزاداری در ماه محرم افزود: هر گوشه از شهر باید معلوم باشد متعلق به امام حسین (ع) است، عده‌ای می خواستند نشان دهند که این شهر مربوط به کسان دیگری است اما در مراسم‌های غدیر اثبات شد این شهر متعلق به امیرالمومنین علی (ع) است و این موضوع را در مراسم امام حسین (ع) هم باید نشان دهیم.

وی ادامه داد: کار امام حسین (ع) مربوط به دیروز و امروز نیست و از آغاز شکل گیری این عالم هر وقت گرفتاری بوده به نام امام حسین (ع) حل شده و حضرت نوح نیز به برکت این بزرگوار نجات پیدا کرده و سایر انبیا نیز همچنین و ما هم در کارهای شخصی، اجتماعی و سیاسی خود در کشور مسلما نیازمند به این هستیم که خدای متعال به برکت امام حسین (ع) به ما نظر لطف کند.

امام جمعه شیراز اظهارکرد: سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) فرمودند سینه زنی را به شکل سنتی ادامه دهید، یعنی ممکن بود به نحوی تغییر در نوع کارها و سینه زنی امام حسین(ع) به وجود بیاید که از نظر امام مطلوب نبود و فرمودند سنتی ادامه دهید.

آیت الله دژکام گفت: این کاری که امروز می خواهیم انجام دهیم در راستای سینه زنی سنتی است، سنگ بنای حرکت هیات‌ها را در شیراز مرحوم آیت الله سید نورالدین حسینی الهاشمی گذاشته و امروز شاید نوع کار مقداری لطمه خورده که می خواهیم این لطمه ها را حل کنیم و وقتی به چارچوب خود برگردد مطلوب ما حاصل شده است.

وی افزود: یکی از این لطمه ها این است که برخی هیات ها از ائمه جماعات و مساجد ما فاصله گرفته‌اند و این آسیب است، این وسط اتفاقی افتاده که بعضا ممکن است روحیات هیات را مراقب نباشیم، هیات و مسئول هیات روحیات خاص خود را دارد و باید درکشان کنیم و همراه شویم.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: این تعبیر رفتار پدرانه که رهبر معظم انقلاب فرمودند روحانیت باید داشته باشد برای همین موارد است و این موضوع را فراموش نکنیم که لطمه سنگینی است اما اگر ارتباطات تقویت شود مطمئن باشید برای پیشبرد اهداف اسلامی مهمترین مساله است.

آیت الله دژکام اظهار کرد: در سال ۴۲ هیات ها پای کار امام آمدند و آن حماسه بزرگ آفریده شد و در ادامه هم هیات ها کار کردند پس تلاش کنیم ارتباط با هیات ها و درک روحیه هیات ها برای همه ما اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: در مقطعی کرونا برای همه حرکات مذهبی یک معضل بود به ویژه برای هیات‌های مذهبی اما امروز که کرونا تمام شده شایسته است که ما دنبال این باشیم که هیات‌ها را سامان دهیم.

آیت الله دژکام گفت: در منطقه تاریخی و اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) حس و حال دهه محرم وجود دارد اما گاهی در سایر مناطق غافل هستیم و ما اگر می خواهیم واقعا نتیجه بگیریم باید این را گسترش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha