کد خبر 208762
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

افزایش قیمت جهانی نفت

 افزایش قیمت جهانی نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۶ سنت معادل ۰.۵۹ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۱۵ سنت رسید.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ تمرکز سرمایه‌گذاران بر کاهش تولید روسیه و عربستان به عنوان بزرگترین صادرکنندگان نفت دنیا و همچنین پایین آمدن ارزش دلار باعث افزایش قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه شنبه شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۶ سنت معادل ۰.۵۹ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۱۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۸ سنت معادل ۰.۶۶ درصد افزایش، ۷۳ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.

احتمال افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باعث کاهش یک درصدی قیمت نفت در روز دوشنبه شده بود.

کاهش عرضه نفت از سوی بزرگترین صادر کنندگان نفت دنیا یعنی عربستان و روسیه در ماه اوت به بالا رفتن قیمت نفت کمک کرده است. شاخص دلار هم به پایین‌ترین رقم طی دو ماه گذشته رسیده و خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است. بدین ترتیب تقاضا برای نفت بالاتر می‌رود.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد موسسه اواندا عقیده دارد تنها چیزی که می‌تواند قیمت نفت را ازمحدوده فعلی پایین‌تر بیاورد افزایش شدید تورم در آمریکا و سخت‌تر شدن سیاست‌های مالی فدرال رزرو است.

در حالی که مقامات بانک مرکزی آمریکا می‌گویند فدرال رزرو احتمالاً نرخ بهره را باز هم جهت پایین آوردن تورم افزایش می‌دهد، اما برخی مقامات این بانک هم از پایان زود هنگام روند افزایش نرخ بهره خبر دادند.

تاجران همچنین انتظار دارند چین اقدامات بیشتری جهت حمایت از بهبود اقتصادی انجام دهد و به بالا رفتن تقاضا برای نفت کمک کند.
عربستان هفته گذشته اعلام کرد کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را در ماه اوت ادامه می‌دهد و روسیه هم از کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای صادرات خود خبر داد.

تاجران همچنین منتظر انتشار خبر ذخایر نفت آمریکا در این هفته هستند که قرار است امروز منتشر شود تحلیلگران انتظار افزایش ۲۰۰ هزار بشکه‌ای این ذخایر را دارند.

اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا و همچنین گزارشات اقتصادی چین به زودی منتشر می‌شود که می‌تواند دورنمای تقاضا را مشخص کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha