کد خبر 208904
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

سعود قیمت جهانی نفت

سعود قیمت جهانی نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۳ سنت معادل ۱۶ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۵۳ سنت رسید.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ قیمت نفت در روز چهارشنبه برای دومین روز پیاپی افزایش یافت. اعلام کاهش تولید بزرگترین صادرکنندگان نفت دنیا و امید به افزایش تقاضا در کشورهای در حال توسعه تأثیر نگرانی در مورد اقتصاد دنیا را خنثی کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۵۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۴ سنت معادل ۰.۱۹ درصد افزایش، ۷۴ دلار و ۹۷ سنت معامله می‌شود.

عربستان هفته گذشته اعلام کرد کاهش تولید داوطلبان یک میلیون بشکه‌ای خود را در ماه اوت ادامه خواهد داد. روسیه هم از کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای صادرات خود خبر داد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز سه‌شنبه پیش بینی کرد تقاضا ۱۰۰ هزار بشکه در روز در سال جاری میلادی و ۲۰۰ هزار بشکه در روز در سال آینده میلادی از عرضه پیشی خواهد گرفت.

آژانس بین المللی انرژی هم با اشاره به کاهش عرضه نفت عربستان و روسیه به عنوان بزرگترین صادرکنندگان نفت دنیا و همچنین افزایش تقاضا در کشورهای در حال توسعه و چین اعلام کرد بازار در نیمه دوم سال جاری میلادی با کمبود مواجه خواهد شد.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳ میلیون بشکه در هفته منتهی به هفتم ژوئیه افزایش یافته. این در حالی است که تحلیلگران انتظار یک افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

سرمایه‌گذاران منتظر انتشار اطلاعات مربوط به تورم در آمریکا هستند تا سرنخ‌هایی در مورد روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور بیابند.

بازارها ۹۲ احتمال می‌دهند فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش دهد. بالا رفتن نرخ بهره رشد اقتصاد را کند کرده و تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha