کد خبر 208688
۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

تبلیغ دین باید هماهنگ با هویت مردم و سرشار از محبت سید الشهدا باشد

تبلیغ دین باید هماهنگ با هویت مردم و سرشار از محبت سید الشهدا باشد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در امر تبلیغ گفت : تبلیغ نباید صرفا پاسخگویی به سووالات و شبهات باشد بلکه باید با تکیه بر هویت مردم، سرشار از محبت سیدالشهدا باشد .

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی روز دوشنبه در سلسله نشست های راویان مکتب حسینی در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم اظهار داشت: استقبال پر شور از راهیان نور، اعتکاف و پیاده روی اربعین نشان می دهد سرمایه قلبی زیادی داریم‌ و باید آن را در تبلیغ به عمل صالح تبدیل کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: باید تبلیغ را به سمتی ببریم که منحصر در روحانیت نشود و شبکه تبلیغی را ایجاد کرده و از ابزارها و ساز و کارهای تبلیغی بهره مند شویم.

مواجهه هوشمندانه و سلبی دشمن در موضوع حجاب را شاهدیم

قمی اظهار کرد: دشمن کار خود را بلد است و با این تلقی که مردم حجاب را نمی خواهند برای مقابله با آن مواجهه هوشمندانه تبلیغی و سلبی انجام می دهد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ابراز داشت: دشمن در مورد حجاب تصویر جامعه را مخدوش می کند که مردم دین گریز شده اند و تحلیل نادرست به خورد مردم می دهد.

وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که ما امروز درگیر جنگ‌ گسترده پیچیده تبلیغی هستیم و در این جنگ می فرمایند مغز آن، افکار تبلیغاتی است و از این رو ایشان مکرر ضرورت مساله جهاد تبیین را تاکید کردند و شاید این گونه پرتکرار تاکیدات ایشان را روی یک موضوع کمتر از سوی رهبری دیده ایم.

وی افزود: ایشان طی دو سال ۲۰۰‌ مرتبه روی جهاد تبیین تاکید کردند و پرچم این تبیین بر دوش علمای حوزه است و آن ها پیشران هستند.

مبلغ باید مخاطب شناس باشد و لایه های بیرونی و درونی جامعه را بشناسد

وی ادامه داد: ایجاد تفرقه را باید مراقبت کنیم و این که کلمه حق ممکن است باعث ایجاد تفرقه شود اگر اسلام ناب را فرا گرفتیم آن مکتب تفرقه ساز نیست و وحدت آفرین است و مبتنی بر درک وسیعی از اسلام ناب و مردم است.

قمی گفت: امام‌(ره) فرمودند آثار تمدن اسلامی را در ابنیه دنبال نکنید و اولویت را در پرورش انسان ها ببینید و مبلغ در این بین باید مخاطب شناس باشد و لایه های بیرونی و درونی جامعه را بشناسد.

وی بیان کرد: بالای ۹۵ درصد جامعه قرآن را کتاب الهی می دانند و بالای ۹۰‌ درصد مردم از این که از معارف گوناگون قرآن بهره نمی برند حسرت می خورند لذا نمی گوییم اشکالات را نباید دید ولی باید نبض تحولات و حوادث روز را دید.

وی با اشاره به این که تجلی و جلوه بروز ارادت مردم به امیرالمومنین(ع) و امام‌ حسین(ع) را در کشور در مناسبت های مخالف شاهدیم بیان کرد: اگر جهاد تبیین می کنیم باید مقاصد دشمن را بشناسیم که در صدد نا امید کردن جامعه است و نخستین جهاد، امیدآفرینی است و حتما کوتاهی ها و کاستی هایی در مسوولان وجود دارد و مبلغان هم باید در مقابل کوتاهی ها موضع بگیرند اما به مردم تصویری ارائه نشود که باعث نا امیدی شود.

قمی گفت: برای مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر در تهران برخی مسوولان ما را شماتت کردند که چرا محدوده را بزرگ تر نکردید و مردم اذیت می شوند و شاهد آن استقبال پر شور بودیم و در این همایش بزرگ آیا بی دینی را شاهد بودیم؟ و اکثر هزینه ها را خود مردم متقبل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha