کد خبر 208518
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

روحانیت در سنگرهای مختلف نقش موثر داشته است

روحانیت در سنگرهای مختلف نقش موثر داشته است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جامعه روحانیت از آغاز نهضت انقلاب اسلامی همواره پشتیبان مردم، امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و در سنگرهای مختلف نقش موثر داشته است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز یکشنبه در آیین عمامه گذاری طلاب حوزه‌های علمیه استان مرکزی در حوزه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) اراک، افزود: روحانیت همواره در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده و از ارکان دین مبین اسلام محافظت کرده است.

وی ادامه داد: لباس طلاب و روحانیون لباس خادمی امام زمان(عج) است و روحانیون باید با تجهیز خود به سلاح علم و دانش به دنبال کسب رضایت و خشنودی آن حضرت باشند.

امام جمعه اراک اظهار کرد: کارنامه روحانیت از ابتدای نهضت انقلاب اسلامی تا کنون قابل قبول است و باید در گام دوم انقلاب موفق تر از گذشته عمل کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: روحانیت باید در این برهه زمانی مدیریت فکری جامعه را از دست ندهد و با تجهیز به سلاح علم و تقوا در مقابل مفاسد و مظالم بایستد.

وی مبارزه با ظلم، فساد و هواپرستی کسانی که فرصت‌طلبی می‌کنند را از وظایف اصلی روحانیت دانست و عنوان کرد: گاهی برخی افراد به اسم دین، دفاع از انقلاب و اسلام به دنبال منافع شخصی خود می‌روند و برخلاف اسلام و قرآن عمل می‌کنند که باید به‌طورجدی با آن‌ها مقابله کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: جامعه روحانیت تنها با سلاح علم و ایمان می‌تواند در گسترش فرهنگ مهدویت و اثبات حقانیت اهل بیت (ع) در جامعه نقش آفرینی کند و تقویت سطوح علمی و پژوهشی باید از سوی مسئولان حوزه های علمیه بیش از پیش جدی گرفته شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه سخنان خود به عید غدیر اشاره کرد و گفت: واقعه غدیر حامل تعیین کننده‌ ترین مساله دین مبین اسلام یعنی ولایت پذیری است و نقش برجسته علما و جامعه علمی ایران اسلامی به عنوان طلایه دار مذهب مقدس تشیع سنگین تر از دیگر ملت های مسلمان محسوب می شود.

وی اضافه کرد: واقعه غدیر سند معتبر حقانیت مذهب مقدس تشیع است و حضرت محمد (ص) در رخداد غدیر بیان کردند که زمام امور در جامعه شیعی با راهبری ولی فقیه است.

در این آیین ۳۰ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه استان مرکزی به لباس روحانیت ملبس شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha