کد خبر 208461
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

نائب رییس کمیسیون فرهنگی در گفتگو با «حیات»؛

ضرورت تولید ادبیات جذاب در حوزه عفاف و حجاب/ دستگاه‌های فرهنگی با زبان و ادبیات امروز با مخاطب صحبت کنند

ضرورت تولید ادبیات جذاب در حوزه عفاف و حجاب/ دستگاه‌های فرهنگی با زبان و ادبیات امروز با مخاطب صحبت کنند

منتظری گفت: برای گروه‌های مختلف سنی در حوزه عفاف و حجاب باید ادبیات جذاب تولید کنیم تا بتوانیم به افراد را به اقناع رسانده و پذیرش بخشی را افزایش دهیم.

 غلامرضا منتظری، نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ در رابطه با لایحه حجاب و عفاف و آخرین وضعیت بررسی آن در مجلس گفت: در حال حاضر این لایحه که در مجلس در حال تقویت و اصلاح است زیرا لایحه‌ای که دولت ارائه کرده بود ایرادات و نواقصی داشت.

 وی با بیان اینکه در حوزه عفاف و حجاب محور کار باید بر اساس مسوولیت اجتماعی  باشد عنوان کرد: برای حفظ ارزش‌های اسلامی و اخلاقی، باید ضوابط و مقرراتی داشته و خلا قانونی نداشته باشیم، در کنار کارهای فرهنگی و تبیینی به قانون نیز نیاز داریم که فرهنگ و قانون باید در کنار باشند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بخش فرهنگی لازم است که به یک مدل کامل و فراگیر ترویج فرهنگی حجاب و عفاف دست پیدا کنیم، در مباحث نظری گفتگوهای زیادی داشتیم و بر آنیم که خلا وجود قانون جامع در حوزه عفاف و حجاب را کاملا احساس می‌کنیم لذا دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی با همکاری کارشناسان متخصص با زبان و ادبیات امروز با مخاطب صحبت کنند تا اثربخشی بیستری داشته باشد.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای گروه‌های مختلف سنی در حوزه عفاف و حجاب باید ادبیات جذاب تولید کنیم تا بتوانیم به افراد را به اقناع رسانده و پذیرش بخشی را افزایش دهیم پس لازم است که بیسترین تمرکز ما بر ترویج مسائل فرهنگی باشد.

منتظری افزود: برای پیشگیری از آسیب‌ها و سواستفاده فرصت‌طلبان، وظیفه حاکمیت است که پاسخگوی چنین مسائلی باشد، به حفظ ارزش‌ها کمک کند و زمینه ای فراهم کند تا حریم ها از بین نرود در این راستا دولت به کمک قوه قضاییه لایحه ای تنظیم کردند که در حال بررسی در مجلس است و منتظر هستیم تا در صحن علنی مجلس به طور جدی به آن بپردازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha