کد خبر 208393
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

«حیات» گزارش می‌دهد؛

آخریت اخبار نقل و انتقالات شنبه ۱۷ تیر: یک رفت و آمد پر سرو صدا در پرسپولیس

آخریت اخبار نقل و انتقالات شنبه ۱۷ تیر: یک رفت و آمد پر سرو صدا در پرسپولیس

پرسپولیس قصد دارد یک مدافع ملی پوش به خدمت بگیرد و در آن یک بازیکن مطرح خود را احتمالاً از دست خواهد داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران در جریان است و باشگاه‌های مختلف به فراخور نیاز خود و فهرستی که از سرمربیان‌شان گرفته‌اند مشغول مذاکره با نفرات مد نظرشان هستند تا پس از توافق آنها را به خدمت بگیرند. برخی باشگاه‌ها خود را مدعی قهرمانی می‌دانند و به دنبال حضور پدرقدرت در لیگ جدید هستند و برخی دیگر مطابق بودجه و ظرفیت خودشان نوع دیگری از فعالیت را در نقل و انتقالات در دستور کار دارند. به همین بهانه سراغ برخی از اخبار نقل و انتقالاتی روز می‌رویم:

آل‌کثیر می‌رود، کنعانی زادگان می‌آید

باشگاه پرسپولیس پس از تمدید قرارداد بیرانوند دست از کار نکشیده و با قدرت در حال بستن تیم قدرتمند مد نظر یحیی گل‌محمدی برای فصل آینده است. یکی از نفراتی که به زودی شاهد امضای قراردادش با پرسپولیس خواهیم بود حسین کنعانی زادگان، مدافع ملی پوش سابق سرخپوشان است که تمایل دارد بار دیگر پیراهن این تیم را برتن کند. کنعانی زادگان به تازگی با الاهلی قطر قطع همکاری کرده و پیشنهادات خوبی از سپاهان و تراکتور هم داشت ولی پرسپولیس در حال حاضر به جذب این بازیکن نزدیک‌تر است. او اگر اتفاق خاصی رخ ندهد امروز برای مذاکرات نهایی با باشگاه با رضا درویش ملاقات می‌کند و چه بسا همین امروز قراردادش امضا شود.

مشکل بزرگ پرسپولیس در حال حاضر پر بودن فهرست بزرگسالانش است و فقط یک جای دیگر دارد و از همین رو برای جذب نفرات مد نظر گل محمدی باید برخی بازیکنان را از  فهرست خارج کند. یکی از نفراتی که ممکن است نامش از فهرست خارج شود گزینه‌ای است که کمتر کسی انتظار آن را دارد. عیسی آل کثیر، مهاجم پرسپولیس با این باشگاه برای تمدید به اختلاف مالی خورده و ظاهرا پیشنهاد مالی بالاتر از دو باشگاه او را وسوسه کرده تا به پیشنهاد پرسپولیس جواب منفی دهد. از همین رو اختلاف موجود ممکن است منجر به قطع همکاری طرفین منجر شود.

استقلال به دنبال جذب گلر خارحی

شکست در جذب علیرضا بیرانوند استقلال را با مشکل جدی در دروازه روبرو کرده است. جواد نکونام از ابتدا تمایلی به حفظ حسین حسینی نشان نداد و از همان اوایل شروع کارش نام سه گلر را در فهرست خرید خودش قرار داده بود که هیچکدام تا امروز عملی نشدند. یکی از این نفرات محمدرضا اخباری از تراکتور بود که ترجیح داد به جای آمدن به استقلال به سیرجان برود و گل گهری شود. نفر دیگر حسین پورحمیدی بود که تراکتوری‌ها او را به خدمت گرفتند و در نهایت علیرضا بیرانوند هم در جریان مذاکراتش با استقلال و تمدید قرادادش با پرسپولیس هستید. در این راستا پلن جدید نکونام برای دروازه استقلال جذب یک گلر خارجی و درکنارش استفاده از محمدرضا خالدآبادی به عنوان نیمکت نشین است. قیمت گلر اسپانیایی مد نظر نکونام بیشتر از انتظار مسئولان استقلال بوده و حجت کریمی با جذب او مخالف بود ولی حالا باید منتظر ماند و دید مدیرعامل جدید استقلال چه رویکردی در این خصوص با توجه به اعلام نیاز نکونام دارد.

یکی از گزینه‌هایی که در این روزها به نکونام پیشنهاد شده، استفاده از حسینی و بازگشت دوباره به همکاری با این بازیکن است ولی نکونام تا این لحظه به بازگشت کاپیتان  فصل گذشته تیمش رضایت نداده است و قصد ندارد در  فصل جدید از او استفاده کند. باید دید در صورت عدم موفقیت استقلال در جذب گلرهای مد نظر نکونام آیا او از تصمیمش منصرف خواهد شد و حسینی را به جمع آبی ها بر می‌گرداند یا نه.

جنگ سه باشگاه بر سر ستاره پیکان

سامان فلاح، مدافع جوان و 22 ساله پیکان که فصل قبل به واسطه درخشش در ترکیب این تیم مورد توجه سرخابی‌های پایتخت قرار گرفته بود و در مقطع پیش از جام جهانی از سوی کی روش هم به تیم ملی دعوت شد و شانس زیادی برای حضور در  قطر داشت، در تابستان سال گذشته از سوژه‌های اصلی نقل و انتقالات بود، به واسطه قراردادی که با پیکان داشت نتوانست جدا شود و همین موضوع روی انگیزه او تاثیر مفنی بسزایی گذاشت و در فصل اخیر درخشش فصل قبل‌تر از آن را نداشت تا دیگر امسال مد نظر استقلال و پرسپولیس نباشد. با این وجود کیفیت فنی بالای او و شرایط سنی خوبی که دارد باعث شده همچنان پیشنهادات خوبی داشته باشد. سپاهان، تراکتور و گل گهر سیرجان سه مشتری جدی فلاح هستند که باید در در نهایت با کدام گزینه به توافق خواهد رسید.

شنیده‌ها حاکی از آن است که گل گهر سیرجان پیشنهاد بهتری نسبت به دو باشگاه دیگر به فلاح داده است و نسبت به سه تیم دیگر به جذب او نزدیک‌تر است. سیرجانی‌ها به تازگی آرمین سهرابیان را از دست داده‌اند و در خط دفاع میانی نیاز به جذب یک بازیکن دارند و قصد دارند با سامان فلاح این جای خالی را پر کنند. از طرفی سپاهان و تراکتور با پرسپولیس بر سر جذب کنعانی زادگان رقابت دارند و همین  فرصت ویژه‌ای برای گل گهر فراهم کرده تا شانس بیشتری برای جذب سامان فلاح از پیکان داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha