کد خبر 208223
۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی در گفتگو با «حیات»؛

دیدار با خانواده شهدای سادات استان در قالب طرح سپاس

دیدار با خانواده شهدای سادات استان در قالب طرح سپاس

مدیر کل بنیاد شهید خراسان شمالی گفت: دیدار با خانواده شهدای سادات در قالب طرح سپاس با مشارکت مسئولین استان و شهرستان‌ها روز جمعه 16 تیر ماه به مناسبت عید غدیر خم برگزار می‌شود. 

قاسم محمد زاده مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان شمالی در گفتگو با حیات ضمن تبریک عید غدیر خم گفت: دیدار با خانواده شهدای سادات در قالب طرح سپاس با مشارکت مسئولین استان و شهرستان‌ها روز جمعه 16 تیر ماه به مناسبت عید غدیر خم برگزار می‌شود.

وی افزود: در مرکز استان دیدار با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد و همچنین بنیاد غدیر برگزار خواهد شد. این استان 3 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد 141 شهید سادات بوده که 121 شهید از سپاه و  20 شهید از ارتش و نیروی انتظامی استان هستند.

محمد زاده با بیان اینکه روز غدیر مبنایی برای ترویج، سیره و و رفتار حضرت علی(ع) در جامعه اخلاقی و دینی ما به شمار می‌رود، اضافه کرد: غدیر در حقیقت بزرگ‌ترین امتحان امت رسول خدا(ص) است که معیار تشخیص حق و باطل بوده و بصیرت مردم در طول تاریخ از طریق آن شناخته می‌شود. غدیر امتحان دیروز و امروز ماست که در زندگی خود بارها در مواجهه حق و باطل قرار می‌گیریم و باید با تبعیت از امام و پیشوای دینی خود حق را پیدا کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه همه ما باید رهروان راستین پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و امیر مومنان حضرت امام علی(ع) باشیم، عنوان کرد: همه مسلمانان دارای عید های متفاوتی در جامعه هستیم، اما بهترین و بزرگترین عید برای ما شیعیان، عید غدیر خم است، زیرا خداوند دینش را در چنین عید بزرگ و مبارکی کامل کرده است.

گفتنی است، واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام (ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کردند و حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند، با امام علی(ع) بیعت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha