کد خبر 208216
۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

مدیرکل امور حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید در گفتگو با «حیات» تشریح کرد؛

جزئیات پرونده شکایت از "ح_ف"

جزئیات پرونده شکایت از "ح_ف"

مدیرکل امور حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح جزئیات پرونده شکایت از "ح_ف" پرداخت و گفت: این شخص با حکم دادگاه به تحمل 6 ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

دکتر مجتبی قاسمی مدیرکل امور حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، درخصوص حکم جلب "ح_ف" جانباز 35 درصد که از سال گذشته و در جریان اغتشاشات صورتگرفته با تلاش معاندین و استکبار جهانی در شرایط حساس کشور، نامبرده با نشر اکاذیب و اظهارات خلاف واقع در فضای مجازی سبب تشویش اذهان عمومی گردید، در این رابطه اظهار داشت، متاسفانه در برخی موارد نادر، بعضی افرادی که خود را بنوعی داعیه دار جامعه ایثارگری می دانند، سال گذشته با آغاز اغتشاشات در کشور اقدام به تحریک و تشویش اذهان عمومی کردند که در همان زمان، اقدامات و رفتارهای خلاف قانون این افراد با مخالفت جدی جامعه عظیم و فرهیخته ایثارگری مواجه گردید.

وی افزود: یکی از همین افراد با نام اختصاری "ح_ف" به دلیل بروز برخی اقدامات، رفتارها و اظهارات خلاف واقع با واکنش های متعدد جامعه معزز ایثارگری رو به روشد و لذا در راستای عمل به وظیفه و اجرای قانون، از طریق مراجع محترم قضایی اقدامات مورد نیاز بعمل آمد.
مدیرکل امور حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد: این فرد در اوج گیری اغتشاشات سال گذشته، با انتشار اخبار دروغ و کذب در فضای مجازی، با بیان اظهاراتی فاقد هرگونه مستندات قانونی و مطالبه گری های غیر واقعی و غیر قانونی، اقدام به تشویش اذهان با انتشار اکاذیب نمود.

قاسمی با بیان اینکه مهمترین رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم جامعه هدف معزز بنیاد است، مطرح کرد: بحمدالله با هوشیاری و همیاری و همدلی جمع کثیری از جامعه محترم ایثارگری که همواره صف خود را از این عوامل و اشخاص (که تعداد آنها بسیار محدود بوده) جدا می کنند، شکایتی در دادسرای ناحیه 31 تهران (دادسرای جرایم رایانه ای) علیه "ح_ف" به اتهام نشر اکاذیب از طریق رایانه و فضای مجازی مطرح شد.

وی تصریح کرد: در نهایت، پس از بررسی های نهایی در مرحله تحقیقات مقدماتی و دادسرا، قرار جلب به دادرسی و متعاقبا کیفرخواست علیه وی صادر و پرونده به دادگاه ارجاع شد و این شخص به تحمل 6 ماه حبس تعزیری محکوم و دادنامه صادره قطعیت یافت.

مدیرکل امور حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه اولین حکم جلب "ح_ف" در 15 اسفند ماه سال 1401 صادر شد، بیان کرد: با وجود گزارشات متعدد پلیس فتا نسبت به نشر اکاذیب این فرد در گروه های تلگرامی و ابلاغ مراتب به وی از طریق اجرای احکام کیفری، همچنان حکم جلب این شخص به علت مجهول المکان بودن و تغییر مداوم سیم‌کارتها اجرا نشده است.

قاسمی تاکید کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، هیچ کس نباید از قانون تخطی کند و نباید در اجرای قانون نیز تامل و تردیدی وجود داشته باشد، چراکه قانون برای همه افراد جامعه یکسان است؛ تصریح کرد: از همین رو با توجه به درخواست های متعدد جامعه ایثارگری و جرایمی که قانون گذار در قانون مجازات اسلامی و قانون جرایم رایانه ای عنوان کرده است، این فرد با رای قطعی مراجع قضایی محکوم به 6 ماه حبس شد لکن به علت مجهول المکان بودن حکم حبس تاکنون اجرایی نشده است.

  مدیرکل امور حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: بخش بسیار قابل توجهی از ایثارگران معزز با وجود شناخت، دلبستگی و وابستگی که به انقلاب اسلامی داشته و دارند همواره همسو و همراه انقلاب اسلامی هستند و از این رو مطالبه جدی دارند که با افرادی اینچنینی، برخورد لازم و قانونی بعمل آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha