کد خبر 208096
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

هشت شهرستان استان اصفهان، سالن سینما ندارند

هشت شهرستان استان اصفهان، سالن سینما ندارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: هشت شهرستان این استان از نعمت داشتن سالن سینما محروم هستند که برای رفع کاستی‌های این بخش تلاش می‌شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ علی تمنایی روز چهارشنبه در آیین راه‌اندازی سینما "فرهنگ" در فرهنگسرای غدیر شهر مبارکه افزود: امروز شصتمین سالن سینمای اصفهان در شهرستان مبارکه راه اندازی شد اما هنوز بعضی از شهرستان‌های استان از نعمت سالن سینما محروم هستند.

وی ادامه داد: بخشی از این مولفه‌های فرهنگی و هنری تا پایان سال ۱۴۰۴ در استان اصفهان رشد و ارتقاء پیدا خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: ظرفیت‌های خوبی در مبارکه وجود دارد اما زیرساخت های فرهنگی و هنری موجود زیبنده نام و جمعیت این شهرستان نیست.

وی با اشاره به تقدیم ۶۰۰ شهید و یکهزار و ۳۰۰ جانباز این شهرستان افزود: آمار و ارقام این شهرستان در عرصه ایثار و شهادت گویای وظیفه بسیار سنگین ما در بحث ارتقای سطح فرهنگ و هنر مبارکه است.

تمنایی ادامه داد: زندگینامه اینگونه افراد باید از طریق ساخت فیلم و کتاب به جامعه معرفی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان اضافه کرد: کمبودهایی در زمینه زیرساخت های فرهنگی شهرستان مبارکه وجود دارد که باید با کمک هم آنها را رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه مبارکه بعنوان قطب صنعتی کشور و استان اصفهان محسوب می شود، بیان کرد: بیش از ۴۵۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در این شهرستان وجود دارد که فولاد مبارکه، سیمان سپاهان، نسوز و پلی اکریل از جمله آنهاست.

تمنایی افزود: مبارکه در بخش صنعت، شهرستان برتر استان است اما در بخش فرهنگ جای کار فراوانی در این خطه وجود دارد و باید تعاملاتی برای ارتقای شاخص های فرهنگی و هنری در استان و شهرستان در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به بنده(ه) تبصره ۹ قانون بودجه گفت: این قانون شرکت‌های دولتی را مُکلف می‌کند که یک درصد از بودجه خود را در بخش فرهنگ هزینه کنند.

سالن سینما فرهنگ مبارکه، امروز با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور به بهره‌برداری رسید.

برای احداث این سالن با ظرفیت ۱۵۰ صندلی در ۲ سال گذشته حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط شهرداری مبارکه هزینه شده است.

تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان در این مراسم درخواست‌های خود از جمله در زمینه نبود محل مناسب در مبارکه برای تمرین نمایش را با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور مطرح کردند.

شهرستان مبارکه با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha